Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 når far er hjemme i permisjon? utover fedrekvota altså....
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Ja! Alt som gir rett på støtte fra lånekassen er godkjent utdanning. Men det forutsetter at du er fulltidstudent, at du avlegger minst 30 studiepoeng.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hm, oki Ja,det studiet jeg vil ta har lånekassen i ryggen.... studiepoeng? hvordan fungerer det da? har bare yrkesfaglig vgs, så er ikke inni disse tingene...
SnupsaTupsa Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Kan jeg spørre hva du skal studere? leter veldig etter et studie der selv
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har lyst og ta helseservice.. tror jeg... hehe Men står ikke noe om antall poeng eller noe her da... MÅ man fylle begge deler? altså, fulltidsstudent, og disse poenga?
SnupsaTupsa Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 uæææ... håper ikke du mener å spørre meg he,he må få meg et fulltidsstudie selv... men helseservice hørtes kanskje ikke ut som noe for meg... Hva blir du da? (rødme he,he)
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Neida, det var et gennerelt spm til alle som måtte gidde og lese hehe Nei, da kan en bli så mangt.. men lekesekretær, jobbe i hjspleien, sånne ting.. jeg er ikke skapt for papirflytting, jeg må være i kontakt med mennesker. (tror jeg da, føles sånn nå) Hehe Hva vil du ta da?
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Et fulltidsstudium er på 60 studiepoeng, fordelt over 2 semester. Det vil si at det er beregnet at man skal bruke "full arbeidsdag" for å tilegne seg alt man skal i løpet av studieåret, høst- og vårsemester tilsammen. Ganske vanlig at det er flere eksamener i løpet av året, mye er modulbasert i dag, slik at man ofte tar eksamen i ca 1/4 av studiet om gangen. I "gamle dager" het det vekttall, ett studieår var 20 vekttall, nå er det studiepoeng, og ett studieår er altså 60 studiepoeng. Har du en link til studiet du tenker på? :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 http://www.nki.no/produkt/studium.xsql?stpID=567E Takk for utfyllende svar tror jeg ble noget klokere )
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Jeg ser nå at jeg formulerte meg litt dårlig. Altså, det å få status som fulltidstudent forutsetter at du avlegger minst 30 studiepoeng per semester. Jeg har selv tatt flere fag ved NKI og kan anbefale det!
SnupsaTupsa Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Jeg kunne nok gjerne jobba med papirflytting Brevskriving osv passer meg bra! Jobbet i bokklubb (kudeservice) og det var helt supert (satt å svarte på tlf, mail, brev osv hele dagen). Drømmen var å bli politi, journalist eller jurist. Men lang utdannelse er nå utelukket siden jeg har boliglån oppover øra, og to barn. Og politi kan jeg ikke bli pga helsa... Aner virkelig ikke hva jeg skal bli.. Vet bare at butikk resten av livet gidder jeg ikke!
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Ja? kan jeg ikke det da? om jeg tar det på et skoleår, blir jeg da kvalifisert? hehe vil gjerne at far skal få være litt mer enn "vanlig" hjemme, og jeg vil gjerne ta dette studiet uansett.....
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Ja, det kunne jeg nok gjort.. bare jeg slapp og sitte alene på et kontor hele dagen og se på en dataskjerm.. jeg må snakke med folk, ha litt utfordringer... Politi har jeg aldri hatt lyst til, eller hatt kropp til Hehe Jurist kunne jeg nok blitt, dersom jeg hadde hatt tid og råd. Det virker spennende, og utfordrende nok i massevis!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 Hvis du tar det på ett år, så kan jeg ikke skjønne annet enn at du fyller kravene til "fulltidsstudent": Det var jeg også, som nybakt mor. Pappa her i huset tok ut tidskontopermisjon, og var hjemme 4 halve dager i uka det første året, og hver fredag det andre året. Det var luksus!
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 halve dager er litt vanskelig, siden han pendler til jobb, men jeg vil gjerne at han skal være hjemme hvertfall 4 mnd.. og da må jeg jo enten studere, eller jobbe fullt. og siden jeg ikke har noe ferie nå, OG har lyst og ta dette studiet, så tenkte jeg at det måtte jo være glimmers....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå