Gå til innhold

Er dette normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag. Er 39 uker på vei. Å blodtrykket mitt hadde stiget litt,er dette noe som kan skje en stund før man føder?? Jeg var ikke mer nervøs eller noe når han målte blodtrykket denne gangen enn jeg har vært ellers. Urinprøven å alt annet var bra. Eneste HB fikk jeg ikke tatt,de prøvde å stikke meg 6 ganger men kom ikke noe blod,de har fått blod med en gang ellers men. Det var en sommer vikar som tok det,så kan vel hende hun var litt nervøs kanskje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at blodtrykket kan stige litt på slutten. Det er visst du også får andre symptomer på sv.f at det er farlig.

Skrevet

Hej..

Det samma med mig når jag var på kontroll(uke38) i førra veckan da hade det stigit med 15 både på over og undertryck. Urinen visade inget og inga ødemer. JM sa det er vanligt i slutet. Men hon tog trycket på mig 3ggr, liggandes og ståendes. Jag ska på kontroll imorgen igen, får se vad det er då.

Skrevet

Hei!

det er normalt at blodtrykket stiger litt på slutten, grensen for at de tror det kan være svangerskapsforgiftning er 140/85.

Å stikke i fingen er faktisk en teknikk som ikke alle behersker like godt, har man ikke gjort dette ofte, hender det at man må stikke noen ganger. ikke tenkt på det.

Skrevet

De stakk ikke i fingeren,for de hadde ikke sånn apparat som man kan måle med.Så de stakk 6 ganger i armen uten att det kom noe. Hun vrei på sprøyta i armen for å prøve å få blod så jeg trodde jeg skulle skrike rett ut..

Skrevet

Blodtrykket mitt var også høyere enn det har vært i hele svangerskapet, idag når jeg var på kontroll. Det var 105/70, på alle andre kontroller har det vært 90/50 og deromkring. Jeg er forresten 36+3, og jordmoren kunne også konstatere modning, men hun ville ikke sjekke åpningen da for ikke å fremprovosere fødsel. Det er greit, det var bare det med modning generelt jeg var nysgjerrig på, pga at jeg har hatt masse vonde kynnere og menssmerter i snart 3 uker. Det var veldig mykt der nede, så modent er det ihvertfall.

Fikk senere høre at blodtrykksstigning visstnok er normalt like før fødsel, så kanskje det skjer noe snart for både deg og meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...