Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Nå har jeg hørt noe... ei venninne av dama til broren til søstern til... hehe. neida, ei jeg kjenner ammer fortsatt gutten sin på 2 år.... Er ikke det litt ekkelt?
Ebbalille Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Anbefalingene er jo å fulleamme til 6 mnd, og amme i tillegg til annen mat i 1-2 år. Så sunt er det jo, men jeg tror ikke jeg hadde amma en 2 åring... De begynner å bli litt store da. Men jeg har ikke noe mot at folk gjør det!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Jeg syns det er direkte ekkelt, hva er det godt for. Jeg ammet førstemann 1 år, det blir max på denne også. Det er mye dritt de får gjennom melka også..
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg syns ikke det er ekkelt. Men jeg tror ikke at Nikolai kommer til å ha lyst på pupp så lenge.
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 kjenner ei som ammer treaaringen sin...han forsyner seg selv ved aa rive opp genseren hennes... jeg syns ikke det ser goey ut, og min vil ikke faa pupp utover 12 mnd...
En liten mamma Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Svigermor amma jentungen sin (nå min svigerinne) til ho var 3 1/2år. Og ho hinter stadig til at jeg burde gjøre det samme med min lille gullklump, det var visst så flott og greit. Jeg har ikke noe imot amming, syns det er helt topp å amme min lille skatt. Men blir kvalm av å forestille meg min 3 år gamle jente komme løpende mot meg når jeg henter henne i barnehagen og grave under genseren etter puppen i garderoben! Når ho blir så stor at ho sier "mamma, jeg vil ha pupp!", da har jeg amma for lenge!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Ekkelt! "kryper opp i fanget og henter puppen selv!" asj
Lille søtnos Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Fra når er det ekkelt? Dagen etter 1 årsdagen, fra 15 måneder, 18 måneder, eller rett før toårsdagen? Smurfen min er snart 10 mnd og har i mange måneder visst at det er fra puppen det kommer melk. Er det da ekkelt at hun noen ganger gir uttrykk for at hun er sulten og vil ha melk? Eller er det først ekkelt om 2 måneder?
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Jeg synes at dette er en sak mellom mor og barn, så lenge det ikke kun er pga mors behov for kos osv. Men må innrømme at når de kommer over 3 års alderen synes jeg det kan bli vulgert... Men jeg legger meg aldri opp i hva andre gjør fordet. Jeg ammet jenten min til hun var 17 mnd, for oss var det naturlig. Men da ble det avvenning fordi jeg var litt sliten pga jobb osv. og synes det ble stress med amming om morgenen. Og da hadde hun liksom fått mer enn nok. Kommer nok til å "føle meg frem" denne gangen også på når jeg føler for å slutte. Så får folk heller mumle bak ryggen min hvis de synes det er ekkelt ;0)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er ekkel jeg da ;o) Ammer både lillemann på 3 mnd og storesøster på 2 1/2 år. Det føles likt å amme henne i dag og i går, og dagen før det også. Det føles sikkert slik i morgen og i overimorgen og dagen etter det. Slik går dagene, og det er faktisk ganske kjekt - fin mat som er tilgjengelig i "krisesituasjoner" som da hun fikk hånd-, munn- og fotsyke og ikke klarte å få i seg noe annet, fint når hun er trøtt og sliten, lei seg, har slått seg... Ernæringsmessig er det jo bra for henne enda, og immunforsvaret er ikke ferdig utviklet før i fireårsalderen faktisk. Da jeg fødte henne trodde jeg ALDRI at jeg skulle amme så lenge, men det gjør vi altså. Og så lenge det er greit for meg bryr jeg meg faktisk ikke om hva andre synes, og jeg har heller ingen plan for å avslutte. Kanskje det er hun som slutter selv, kanskje jeg hjelper henne etterhvert. Vi får se. Men slutter hun NÅ er det helt greit for meg - det er ikke sånn at jeg føler at JEG trenger disse ammestundene. Det er koselig og helt greit, men også helt greit å slutte om hun vil...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Hjelpes,d synes jeg blir for mye av det gode bokstavelig talt!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Jeg syns det er ekkelt. Når min gutt på 11 mnd kom gående mot sofaen, krabbet opp, videre opp i fanget mitt, dro opp genseren, så på meg, smilte og heiv seg over puppen min i et jafs... dtte mens vi hadde gjester, da fant jeg ut at det var nok... avvente - 13 mnd, da var vi ferdige.. 2 1/2 år... ekkelt.
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor det er ekkelt jeg da. 2,5 år så er de fortsatt så små!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 De er ikke små når de greier å argumentere, og det klarte min når han var 2.5 år hvertfall
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Det klarer min også, men jeg ser ingen sammenheng mellom det og amming/ikke amming ;o)
Maisie Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 Synes ikke det er ekkelt, nei. Å amme sitt barn er jo noe av det mest naturlige i verden, for meg i alle fall. Og mm har faktisk nytteverdi utover 1 år også. Hvis jeg klarer å amme gutten min lenger enn 1 år, så kommer jeg til å gjøre det, ja.
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #18 Skrevet 25. juli 2007 Jeg var av den mening før jeg faktisk fikk barn og vsste bedre, at jeg skulle max amme 3-4 mnd. Nå er Embla 10 måneder og jeg tror faktisk ikke jeg gir meg før jeg "må" av praktiske hensyn. Om det blir når hun er ett eller to, eller når det blir, nei det gjenstår å se. Dere som synes det er ekkelt med amming utover året, synes dere og AP er noe fjas? At det er ekkelt med de som gjør det? Hva med samsoving? Hvor gamle er de når det er ekkelt? Hva med samsoving med besteforeldre feks på morrakvisten? Eller hele natta? Bading/dusjing med barnet? (foreldrene det være seg?) Er det ekkelt? Kyssing på barnet? På munnen? Nå er jeg jammen spent her;)
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #19 Skrevet 25. juli 2007 Jeg syns ikke noe av de tingene du nevner er ekkelt Tillab!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #20 Skrevet 25. juli 2007 HVA?! Gjør du IKKE? Æææææsj. Neida, bare tuller jeg. Men det var ikke helt deg jeg var "ute etter" heller. Det er de som synes at amming er ekkelt fra de er 36 dager gamle (ikke 364 eller 366)...
ormeynglet Skrevet 25. juli 2007 #21 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har ei på 2 år i tillegg til ho på 5 mnd, og jeg synes ikke noe av det du nevner til slutt i innlegget ditt er ekkelt eller feil, men å amme henne nå føles ikke riktig for meg! Sånn er det bare. All respekt til de som velger å gjøre det, men som sagt så blir det feil for oss, og det må det være "lov" å mene. Jeg syns også det er godt å få kroppen sin tilbake på en måte etter en viss periode.
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #22 Skrevet 25. juli 2007 Å ja. Jeg følte meg litt truffet siden jeg vet at du betrakter meg som ganske prippen...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #23 Skrevet 25. juli 2007 Ja, du er SÅÅÅ prippen;) *le seg skakk* Hehe...
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 25. juli 2007 #24 Skrevet 25. juli 2007 Så klart du har lov til å mene det! Alle kan mene akkurat hva de vil, og du klarer å fomidle det på en respektfull måte, takk for det! Jeg tror det er stor forskjell på hvordan det føles å amme en på to-tre år når man har gjort det hele veien og når man ikke har ammet dem på lenge. Har full forståelse for at det da føles rart å skulle tenke på å amme de igjen ;o)
m@rie82 Skrevet 25. juli 2007 #25 Skrevet 25. juli 2007 jeg reagerer litt på det, ja... det skal jeg innrømme. hadde IKKE vært komfortabel med å amme mine barn så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå