Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Er nå 23uker og når vi drar er jeg 25 uker,skal være 2 uker...er det falig? noen som vet?:)takk for svar:p
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 ja, kjempefarlig.... er du seriøs? :-) Det er så mange rare spørsmål, som man lett finner svar på ved å lete litt:-) Gå inn under artiklene her på bim, så finner du flere artikler om reise. Er du frisk, og hatt et ukomplisert svangerskap, er det nok veldig ufarlig. Hold deg unna rått kjøtt, og se til at frukten er vasket. Frem for alt: ikke vær hysterisk. Kos deg!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 hehe...har aldri vært i tyrkia så hva kan man vite om landet?
Tussa og Sofie Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hyggelig anonym da! Bare reis og kos deg på ferie du, ta de forholdsreglene som nevnes over med kjøtt, salat og frukt, drikk mye osv. Tyrkia er VARMT i august ) God tur!
Prinsesse Sophia Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Hei du. Jeg kan fortelle deg det at det er ikke bare bare å reise så langt vekk når du er gravid. Jeg ble sendt hjem fra egypt nå en uke før jeg skulle og det var ikke enkelt. Varmen og luktene var utholdelig og førte til sterk oppkast. Nå skal det sies at du er mye lengre på vei en det jeg var men synes ikke det skal bagateliseres heller. Hvis du først må dra hjem er ikke det spesielt enkelt jeg kom meg hjem etter 2 dager på tlf med forsikringselskapet og besøk av en arabisk lege ved navn Dr. Achmed. Ente med at jeg fikk en sprøyte rett i rompa aner fortsatt ikke hva jeg fikk. Det går helt sikkert fint kjære deg, men hold deg mye i skyggen og drikk masse med vann
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 hei hei kjære deg...jeg drar til tyrkia den 22 august.da vil jeg være rundt 22 uker. det er helt ufarlig der nede.jeg har vært der minst 10 ganger,aldri fått noe trøbbel der nede. om du så skulle være uheldig og måtte inn på sykehus kan jeg fortelle deg at du da havner på et privat sykehus kun for turister.jeg havna inn på sykehus der for to år siden pga gallestein smerter.fikk utrolig bra behandling og eget rom med bad og tv og de meste. bare husk en ting...reiseforsikring. ha en fin tur ned dit og ikke bekymre deg.men husk og vask frukt og salat godt,men det bør du gjøre hjemme også
Prinsesse 07+nurk juni 2011 Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal til tyrkia 4 august og da vil jeg være 25 uker på vei og jeg bare gleder meg. Selvsagt blir det varmt men det er veldig opp til hva man gjør det til selv også. Husk på dette: *Drikk vann av flaske *Kjøttet skal være gjennomstekt *Ikke spis frukt og salat du ikke har skåret opp selv. *Kjøp anitbac servietter på apoteket( De er helt geniale:)) *Ikke bli overopphetet, drikk mye og bad masse. *Husk å ta med helsekort for gravide og pass på at du har reiseforsikring, kan være greit å høre hva de dekker og ikke. Har du europeiske gjennom IF dekker de alt utenom vanlig svangerskapsplager. *Kan være greit med sånne støttestrømper til flyet:) Så bare kos deg med mannen din(hvis du skal dra med han) og ikke bekymre deg for mye, bare husk disse forholdsregelene:)
purple Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 du må være klar over en ting. VARMEN der i aug. er forferdelig!! har opplevd 45 grader i skygge og 60 grader i solen.30 grader om natt med 100% luftfutkighet.(ekkelt varmt) Det er hverken bra for friske eller gravide. Som gravid blir du ekstra varm også. Du kan ikke ligge i sola og må drikke 6 l væske i døgnet. Tenk deg om.....kansje du kan bytte reise sted? Eller så får du gjøre det beste ut av det og ligge i skygge/sitte endel inne m air kond+ drikke masse vann.
Neetamor-mednyspire Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 drar til tyrkia den 4 august, da er jeg 29 uker. snakket med reiseselskapet og det var ikke noe problem å reise, flyselskapet krever attest fra lege om du har 10 uker igjen til termin, ellers er det bare å reise å kose seg=) pass deg får solen, hvil deg midt på dagen, drikk mye vann fra flaske, vær obs på at kjøttet skal være godt stekt og vask all frukt å grønt. kan være varmt der i august, men ta vanlige forhåndsregler som mange har nevnt over.. tyrkia er et herlig sted=) god tur=)
purple Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Det å fly ol går helt fint. Det er varmen der nede man skal passe seg for. En baby skal ikke bli overopphetet i magen. Håper dere takler varmen og god tur!
Neetamor-mednyspire Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 stor trives i varmen=) alt under 30 grader er kaldt jo;P hehe
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Man trenger ikke tenke så mye på varmen hvis man selv ikke blir dårlig eller noe. Det sier jordmora mi, og jeg velger å tro henne. Synes du selv at det blir ubehagelig i sola, kan du legge en kald klut over magen, eller avkjøle med et bad Skal selv til Tyrkia når jeg er 27 uker på vei... Men forholdsreglene ovenfor mat er veldig viktig Ha en fin tur da
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 takk for fine og hyggelie svar:p setter pris på de som er positive og selv skal på reise dit:)vet det er varmt,men så lenge ikke jeg er overopphetet så er jo ikke det noe farlig,det er det jeg vet så setter stor pris på alle svar som er kommet:p der det er mange som har negative kommentarer og mener at man ikke ska dra å dritt kan like godt la vær å svare...men men:p takk,og god tur til alle andre som og skal dit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå