Gå til innhold

Flytter livmora seg mye på en dag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, litt dårlig spørsmål, men skal prøve å forklare. Tidligere idag så kjente jeg livmora som en tennisball midt i mellom navlen og skambeinet, men nå virker det som om den har flytta seg litt opp til litt nærmere navlen. Slik at jeg kjente den mer tydelig. Synes alt er så merkelig og fantastisk, hihi... ;-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jordmor fortalte at livmorens plassering varierte utifra babyens stilling, altså den er "bevegelig" (står ikke fast som et bein eller noe sånt, er mer som en muskel). så er sikkert det som har skjedd. det er fantastisk j =)

Skrevet

jepp, det er stilig! nå når jeg er kommet så langt merker jeg det skikkelig godt. når hun presser seg fremover skrumper liksom livmoren sammen, blir kortere... og når hun ligger utstrekt og ikke presser fremover blir den "lang" igjen. nå har jeg livmoren helt oppunder puppene så kjenner den godt nå!

Skrevet

hehe jada her flytter alt på seg. er helt merkelig nå når hun er så stor, for bevegelsene hennes begynner å gjøre skikkelig vondt. hun har omtrent sluttet å sparke nå bare snur hun på seg... og da ser man hele magen "ruller på seg", og man ser armer og bein stikke ut over alt. det gøye er at dette går ganske treigt også, så man rekker å få sett det før det er over... er helt imponert jeg!

Skrevet

Hihi, herrelighet, tenk at det går ann. Som jordmor sier "kroppen vår og svangerskapet er en fantastisk maskin". Det er jeg enig i =)

Skrevet

Det må den gjøre, for jenta mi legger seg til både her og der i magen :P I uke noen og 30 lå hun faktisk sammenkrølla over navlen, og det var sært! Helt "tomt" i området under navlen.. Nå har hun snudd seg med hodet ned, men vrir seg enda fra side til side, så noen ganger kjenner jeg henne helt uti venstre eller høyre side.. :)

Skrevet

Var vel derfor jeg kjente liv idag da skjønner jeg =) =) =) Fordi babyen låg langt ut og oppe ved navlen. SÅ FANTASTISK =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...