Gå til innhold

Skal ut å fly - trenger noen råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. kan jeg ta med stellebag på flyet? hva har jeg lov å ha i den?

2. kan jeg ta med mme pulver og termos med vann? Hjemmelaget middagsglass? skiver/matpakke?

3. Hvordan gjør jeg det med vogna som skal bli med?

Jeg har ikke flydd siden baby var bare noen dager gammel, så jeg lurer på masse!! Takk for hjelpen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Ja. Du kan ha det du vil i den så lenge det er til barnet.

2. Mme er ikke noe problem, men ta heller med tom termos og be de fylle den opp for deg etter innsjekkingen. Selv om det sikkert hadde gått bra med full også så lenge den var til melken.

3. Vogn sendesw som spesialbagasje og går derfor ikke under vektkvoten. Ta med ekstra platikksekk til hjemreisen siden det ikke er alle flyplasser som har.

Skrevet

1. ja stellebag har du lov til å ha med deg.

Du kan ha alt du trenger til bleieskift , men jeg er ikke sikker på stellekrem

2. mme pulver kan du ta med deg men IKKE termos med vann i. Det er ikke lov. Du får vann av betjeningen på flyet.

Ellers er alt av mat til baby lov, men ikke flasker med drikke.( vi måtte helle ut saft i flasken hans)

3. Gardemoen: Vogna må leveres samtidig med kofferten, så du må bære babyen frem til flyet. ( da er det kjekt med babybjørn)

Syden: får man ha vogna helt frem til flyet

GOD TUR

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Drikke er lov dersom barnet er under 2 år...står dette på osl.no:

5) Jeg reiser med små barn og må ha med melk til de på flyreisen. Tåteflasken rommer mer enn 100 ml. Må jeg putte melk på mindre beholdere?

Nei, barnemat (morsmelk / -erstatning, mat på glass o.l.) er unntatt fra reglene og kan tas med i håndbagasjen. Du må imidlertid være forberedt på å bli bedt om å smake på maten e.l.

Vanlig melk, saft / vann er unntatt fra reglene dersom man har med seg barn under 2 år. Væskebeholderne må imidlertid tas ut av håndbagasjen og sendes gjennom røntgenmaskinen. Som med annen barnemat må man være forberedt på å bli bedt om å smake på maten e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...