NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 I gaar var vi paa foeden igjen, pga hoeyt blodtrykk og proteiner i urinen som kommer og gaar. Det er ikke konstant hoeyt (paa en time kan BT variere fra 120/79 til 148/105, samt at proteiner kan slaa ut paa en test men ikke paa en annen) saa jeg har ikke svangerskapsforgiftning ennaa...men de foelger godt med. Gaar til jordmor annenhver dag og maaler blodtrykk, og har faatt beskjed om aa kontakte foeden dersom jeg faar pannehodepine eller vondt i magen. Ogsaa skal jeg ta livet med ro og hvile masse... Naa har jeg ligget paa sofaen i hele dag, og sovet mesteparten av dagen. Foeler meg kvalm, og mannen min kommenterte nettopp at han synes ansiktet mitt ser litt hovent ut. Er litt i tvil om vi burde kontakte foeden eller ikke--vi har vaert der 3 ganger i loepet av de siste 10 dagene (henvist av jordmor to ganger, og kom en gang selv.) Jeg har jo jordmor time i morgen tidlig, og vil ikke rope "ulv ulv" ved aa dukke opp for ofte paa foeden heller, og samtidig foeler jeg meg litt daarlig naa. Men uansett er det kanskje normalt naa paa slutten--kvalme og hevelse trenger jo ikke bety at det er svangerskapsforgiftning heller. Kanskje det bare er foedselen som naermer seg, og at det gjoer meg kvalm? Burde jeg ringe foeden, eller se det litt an--f.eks legge merke til hvor mye babyen roerer paa seg utpaa kvelden? Jeg har jo jordmor time i morgen tidlig...og vi var jo paa foeden i gaar. Da var alt helt fint. Er det noen som har hatt svangerskapsforgiftning som kan gi meg noen raad?
persilla med en prins Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 ring føden du, er det sikkreste, er ikke noe å tulle med
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Ring heller tusen ganger for mye, enn en for lite. De er her for oss!!!!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Har du ikke å på datan din?Bare lurer,gjør meg ikke nå asså..eller syns det er litt vanskelig å lese...er ikke frekk eller nå sånt,bare lurer..=)men ring fødn du...bedre å ringe!!
ramløsa- nok en gang Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Absolutt bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Da jeg kom inn på føden en gang så sa jeg at jeg følte meg litt småhysterisk...men fødselslegen/gyn sa det at det er ikke nå jeg skal være tøff. Bedre å ringe/komme inn en gang for mye enn en gang for lite. Håper det går bra med deg og babyn...håper på å høre oppdatering. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå