solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Til forrige uke har han vært helt rabiat og begynt å hylskrike når vi har prøvd å sette han på do/potte. På fredag sist uke tok vi av bleia og da var det KUN truse uansett!!! (bleie på bilturer og om natta) I dag har kan bare hatt to uhell, resten har kommet i do, etter at han faktisk har klart å si ifra om at han må tisse. Nå gjenstår bare bæsjen, for den kommer fremdeles i trusa. Men han sier ihvertfall ifra med en gang han har bæsj i trusa, så vi er på veii riktig retning! Måtte bare skryte litt =))
Skilpadden Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Så flink. Datteren min vil ikke sitte på potten lenger. Har tisset noen ganger og bæsjet en gang, men nå nekter hun.
blond Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg innrømmer at jeg godt kunne tenke meg å ha det slik. Hvor gammel er gutten din? Kan du fortelle mer detaljert om hvordan dere går fram og hva dere har sagt til han?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Han blir 3 om 2 uker, så det var absolutt på tide at noe skjedde, men han har nok ikke vært klar før. Vi har bare sagt at han ikke får ha på bleie på dagen, utenom butikkturer og andre kjøreturer. Det har han godtatt. De første dagene måtte vi mase mye på han, be han si ifra når han måtte tisse, slik at vi rakk å løpe på do. Så når han begynte å si at han hadde tissa og at han ville bytte, gikk vi å bytta med en gang og sa at han måtte gi beskjed FØR han tissa. Etter 3 dager sa han ifra før (bare rett før)slik at vi rakk å løpe på do og da skrøyt vi masse av han. Men vi har likvel fortsatt å mase på han om å si ifra. Og vi ser også godt de gangene han ikke sier ifra, men holder seg. Da tar vi han med på do og setter han der til han har tissa. Holder han seg på tissen er det et tegn på at han må tisse. I dag er det gått en uke siden vi kutta bleia og til nå i dag har det ikke vært et eneste uhell. han er veldig stolt av seg selv også og snakker mye om de raserbilene pappan hans har lovet han den dagen han bare tisser på do og ikke i trusa. Kan se ut som sambo må ut å handle ganske snart =))
blond Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Takk for svar. Mulig at strategien med bare truse er det som kan fungere, men så tenker jeg på hva vi kan gjøre hvis det viser seg at han ikke er klar likevel. Hvor lenge skal vi holde på?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men jeg vil tro dere merker fort om det barna er klare for det eller ikke. Er det på 7.dagen og ungen enda ikke har vist interesse eller forståelse for å tisse på do og ikke i trusa, kan man sikkert vente litt til, men jeg var fast bestemt på å ike gi meg uansett hvor lang tid det ville ta. For noen kan det visst ta veldig lang tid. Vi kjøpte inn masse truser og boxere, nærmere 20 stk, slik at man har litt å bytte på med... Lykke til med bleieslutt =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå