Gå til innhold

dyrking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos lege og leverte urinprøve som skulle sendes til dyrking på onsdagen (evnt torsdag). både de og jordmor som jeg var hos mandagen før, så mye utslag. så at det er ett eller annet,er ganske sikkert. ringte legen på mandag denne uken, og hørte om de hadde fått svar, men det hadde de ikke. men idag har jeg fortsatt ikke hørt noe..(hun sa det brukte og ta ett par dager) kan det ta lang tid, noen som har ventet på svar etter dyrking? og kan det være noe annet enn UVI? tidligere har jeg fått visst at det var det jeg hadde, uten at de sendte til dyrking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine urinprøver blir sendt til dyrkning hver gang pga at jeg har vert mye plaget med urinveisinnfeksjon ( har hatt tre kurer til nå og er 29 uker på vei). Når du går gravid kan du ha dette uten symtomer, og viss du går lenge uten behandling kan det være skadelig for fosteret.. Det er ikke alltid de kan se det på prøvene uten å ha de på dyrkning.

Skrevet

Hei!

Viser urinprøven noe, men du ikke har symtomer på UIV sender de den til dyrking. Dyrkingen tar en uke, så ring en uke etter at du har avlevert prøven, da vet de noe.

Skrevet

Jeg har også hatt urinprøve til dyrking opp til flere ganger, men da har jeg fått svar bare etter et par dager. Merkelig at det skal ta så lang tid..

Lykke til! Håper den blir negativ, det har den heldigvis vert hos meg hver gang. :-)

Skrevet

ok, takk for svar dere :) er nok UVI jeg har regner jeg med, men får håpe det ikke har vart så lenge , siden det kan være skadelig for fosteret? har nok hatt noen symptomer på det, men ikke så mye at det er vondt og tisse og diverse, slik det har vært før, så har ikke tenkt på at jeg kunne ha det før jeg var hos jordmor.

Skrevet

Jeg har også hatt 2 urinprøver som har vært sendt til dyrking. Det kan være utslag av leukocytter uten at det trenger å være UVI, derfor sender de den til dyrking for å være sikker.

Det tar 24 timer å dyrke fram bakteriene.

Skrevet

veldig utslag på nitritter sa de til meg.. er det, det samme som leukocytter? har ikke satt meg helt inn i det der, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...