Gå til innhold

bryllup og det å gjøre alle til lags...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt på en annen tråd om bare å bli invitert til kaffen. Hadde det vært en kjempegod venninne av meg og andre "likestilte" venninner hadde blitt invitert til middag også hadde jeg nok blitt litt sår. Men ikke ellers, det er da fullstendig forståelig at ikke alle har råd til å ha alle til middag eller? Har virkelig folk ingen forståelse for det? Blir litt sjokka her...

Min samboers niese gifter seg nå i høst og de har ikke råd til annet enn å ha middag med foreldre og besteforeldre, men jeg sitter da ikke her og tar det personlig... og SELVFØLGELIG sender vi en gave opp til brudeparet!

Om folk blir fornærmet i vårt brullyp fordi de må sitte ved runde bord, at det ikke skal være brudevals og at de får drikke til maten, kaffe avec og to bonger må de faktisk bare bli det. Det er vårt brullyp, for vår del, tilpasset vår økonomi og på vår måte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes folk får gjøre akkurat som de vil jeg... MEN... reagerer på at alle sier, "Det VÅR dag, så vi vil ha det på vår måte..." . Det er faktisk gjestene som gjør at festen blir en fest! Og derfor så har vi fokus på gjestene!! Vielsen er brudeparets del av bryllupsdagen, resten av dagen er en felles feiring. Har vi glade, fornøyde gjester.... ja da blir dagen vår vellykket!

Skrevet

Selvfølgelig!! Men jeg syntes vel at det forplikter litt å være gjest også, blandt annet å akseptere hva vertene ønsker for dagen. Og som du sier, være med på å gjøre det vellykket:) Man inviterer jo mennesker man ønsker å feire begivenheten med. Vi har vurdert å dra utenlands å gifte oss, men ønsker å ha nærmeste familie og venner tilstede og skal ha bryllupet her hjemme. Men jeg ville aldri vurdere å ha med brudevals bare for gjestenes skyld, ingen av oss er komfortable med dansing så da får folk akseptere det...

Skrevet

Nettopp derfor vi skal gifte oss i utlandet...,men vi skal ha med oss nærmeste familie og ta den som en ferie i tillegg. Orker ikke det styret med et tradisjonelt bryllup - er ikke vår stil i det hele tatt, så da gidder jeg ikke betale for det heller;o)

Skrevet

Det er jo uvanlig å bli sur når man blir invitert på en fest uansett hvordan den er utformet er det ikke???

Jeg har aldri opplevd at jeg har blitt sur av en invitasjon;-)

Klart man skal ha fokus på gjestene snuldis, det har man jo når man lager fest, men jeg ringer ikke å spør hvordan gjestene vil ha det? Jeg lager fets sånn som jeg tror det er best, også håper jeg at gjestene syns det samme...

:-)

Skrevet

Nettopp det du gjør der Rutletutt, vet jeg om veldig mange som har gjort kun fordi de har store familier og mange venner og derfor ikke har turt å kun invitere noen, ikke alle. Gjør man det fordi man har lyst er det sef helt greit, men hvis man føler seg presset til det av fornærmede mennesker, synes jeg bare det er trist!

Burde ikke være sånn at et brudepar skal sitte igjen med dårlig samvittighet etter et bryllup fordi de ikke hadde råd til alt hva kravstore venner og familie måtte synes er passende!

Skrevet

Nei da, du må høre med alle hva de spiser!!! De blir kjempe sure om du skulle være så frekk å servere noe som ikke faller i smak, eller ikke har spanderbuksene på vidgap når det gjelder øl/vin etc!

Gærne kvinnfolk er de eneste som kan få seg til å tenke sånn!

Skrevet

Nei, det er ikke derfor vi gjør det sånn - det er fordi vi ikke vil ha et "tradisjonelt" bryllup - men samboer har en sinnsykt stor familie...så det hadde ikke blitt lett å luke ut hvem som skulle ha kommet og ikke om vi skulle hatt et brullup her hjemme....men som sagt er ikke det noe vi har tenkt på engang, siden det aldri har vært sktuelt med et sånn type bryllup for vår del;o)

Er glad jeg slipper problemstilligen;o)

Skrevet

Jeg gifter meg i sommer og har også reagert på alt presset og forventningene til brudeparet og festen. Vi har invitert mange til "BARE" kaffen, og kun så langt ut som tanter og onkler til middagen. Vi har 45 stk til middag og 30-40 ekstra til kaffen og hvis folk reagerer på dette så blir ejg faktisk litt provosert. Det er VÅR dag ja! og VI som betaler! Og dere skal vite at det koster PENGER- ikke rent lite eller... Vårt bryllup blir av noen omtalt som "lite" men koster allikvel over 50 tusen nå faktisk!

så for all del respekter brudeparet i det de ønsker for dagen - deres dag kommer senere eller har allerede vært. Aksepter det.

Tror det er mye misunnelse ute og går også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...