Gå til innhold

HJELP. Barneseter - er alle de nyeste bakovervendt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er gardbruker, så vi kommer jo garantert til å ta med babyen i traktoren når han/hun blir større, MEN da kan jo ikke setet være bakovervendt. Finnes det et bra sete som er forovervendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker som det er bakovervendt som er tingen for tiden...

ble faktisk litt paff da vi henta barnestolen å så at basen var bakovervendt, men dem sier det er for sikkerhetens skyld...

Skrevet

Hmm, da må jo jeg kjøpe et "gammelt" et jeg da... =) Jaja, går vel det også. Vi skal ha et skikkelig sete i bilen da =) Men i traktoren må de jo få sitte og se fremover, og ikke inn i seteryggen =(

Skrevet

dersom du ikke skal ha slik base så er det vel enklere å ha stolen forovervendt=)

Skrevet

Huff, da sliter vi litt pga bilen. Har ikke så veldig lyst til å bytte bil. Trangt mellom forsetet og baksetet.

Skrevet

Dessverre er de fleste modeller bakovervendt. De får si hva de vil om sikkerheten, det kommer også an på hvilken retning man blir påkjørt i, men forferdelig upraktisk er det ihvertfall. Og stakkars de ungene som blir bilsyke. Dessverre fins den modellen vi til slutt valgte bare som bakovervendt, jeg angrer litt nå på at det ble den, men det at den kan legges ned i ryggen gjorde utslaget. Så jeg må sitte bak sammen med ungene for å ha ordentlig kontroll på den minste. Eldste sitter i forovervendt sete.

Ser for meg at jeg heller sitter minst mulig på i bilen vår for å slippe å ha ungen bakovervendt. Tar heller bussen da! Det er også enklere enn å ta vogna inn og ut av bilen.

Skrevet

Tror det er 9kg som er nedre grense for å sitte forovervendt, men jeg skal ikke si det for sikkert. Før de er så store SKAL de sitte bakovervendt. Sikkert derfor du ikke finner forovervendte...

Skrevet

Det er fortsatt valgfritt om man vil ha de bakovervendt eller ikke, også under 9 kilo. Ingen lov som krever den ene retningen. Men det er en klar anbefaling med bakovervendt, og det er selvfølgelig noe annet.

Det var ihvertfall sånn sist jeg forhørte meg for noen måneder siden. Det samme gjelder boxette og bag med sikkerhetsnett, de anbefaler at man heller bruker sete, men det er ikke forbudt å bruke boxette eller bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...