Gå til innhold

Han sier jeg slår han..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er skikkelig trass for tiden og han kan finne på mye rart for å få viljen sin.. Nå har han også begynt med å rope hjelp hjelp ikke slå meg!!???? Det er helt forferdelig å høre på, vi får jo en del blikk når vi er ute.. Ingen har noensinne lagt en hånd på han, eneste gangen han har hørt det er når jeg ber han om å ikke slå meg..

Noen tips til hvordan jeg skal få han til å slutte med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte på et annet innlegg om at vi bruker tenke-teppe på uønsket atferd. Hvis vår gutt gjør noe uønsket i butikken avslutter vi handelen om vi er bare en med ham. Er vi to, går den ene på utsiden eller om vi har bil setter vi ham der, mens den andre står på utsiden av bilen og venter på den som er igjen inne i butikken.

Ikke bry deg om hva andre tenker. Jeg har hørt mange si at ungene bruker det trikset, og vår har brukt det om pappaen for å få sympati fra meg. Det er bare tull fra ende til annen, og jeg ser han bruker det for å få aksept for annen uønsket atferd.

Naboen vår fortalte at sønnen deres hadde løpt ut fra huset og ropt det din sønn sa.

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år gjør det samme. Hvis ho skaper seg på butikken og jeg tar ho i armen for å gå ut,så roper hun. Nei ikke klip meg,hjelp ikke klip... veldig trivelig.

Skrevet

Har en gutt på 2.5 år, vet dere hva han har sagt ved et par anledninger når han har trasset og ikke fått viljen og jeg har bært han opp i vogna?? "NEEEEI, mamma, ikke pupp, vil ikke ha pupp!!". Har ei tulla som vi fikk for 3 mnd siden, så han har puppen derfra. Slutta og amme han da han var 1 år, så han husker ikke noe av det. Likevel sier han sånn når han ikke får vilja. Har du hørt! Akkurat som om han skjønner at å si noe sånt setter meg helt ut! Verste er at han bare sier det når det har vært andre tilstede! Hmmm, er de utspekulerte eller er det bare tilfeldig?

Skrevet

Akkurat det samme holdt eldste på med en periode...

Jeg ble helt fortvilet for jeg har aldri lagt hånd på henne engang......

Tror det er en periode de går gjennom jeg,, virker sånn

Skrevet

hahaha.. må le litt, går det an å være så utspekulert?? skjønner dere godt at dere tenker på hva andre tenker, det hadde vel jeg også gjort.. men nå vet heldigvis noen av oss at dette er en stadie de går igjennom.. :)

Skrevet

Sønnen min er tospråklig (norsk og engelsk) og har nå lært en del på engelk, bl.a. Dont hit me! er selvfølgelig aldri noen som har gjort det. har lært det av at når han slår andre så sier de jo nei, ikke slå meg...Ikke så innmari morsomt når vi er ute blant andre folk nei..Har begynt å si det ganske ofte når han ikke får vilja si, forsøker å bare overse han, ikke gi noe respons på det i det hele tatt, så får vi se om det funker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...