dumme mamma Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Barn på 1 år. Alt.1: 60% barnehage. Mamma jobber turnus, så ant. dager i bhg. varierer, men maks 3. Mamma jobber også annenhver helg. Pappa jobber dag. Pappa er hjemme når mamma jobber kveld/ helg, ev. søskenbarn på 16/18 år passer fra mamma drar på jobb til pappa kommer hjem, vanligvis maks 2 t. Alt.2: 100% barnehage. Både mamma og pappa jobber dagtid. Fri nesten hver helg. Blir ikke enig med meg selv hva som er best for barnet. Hva mener dere?
cherry coke Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Selv ville jeg valgt alternativ 2. Sluttet nettopp i turnusarbeid, fordi jeg følte at jeg ville få mindre tid med jenta mi..
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Alt. 2 Tror både du og pappan vil få mer enegi til å være sammen med henne hvis dere jobber vanlige dager + da har dere hver helg sammen til å finne på koseige ting tror man blir veldig sliten av turnus arbeid så da vil jeg tro at energi nivået ville vært lavere de timene du får vært sammen med henne. Går du for nr. 2 så får du også mer tid sammen med mannen din
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Dette avhenger ofte av hva som passer de voksne best også... Er mor og far fornøyd er som regel barnet fornøyd også.... Jeg for min del hadde valgt alt 2, da jeg liker å ha de samme rutinene hver dag og heller ha helgene fri.....
dumme mamma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2007 hehe, fint;-) :-( har akkurat sagt opp alt2 jobb og valgt alt1, syntes det ble for mye med 5 dager i uken i barnehage når hun var så liten. Men kan visst endre ant. dager i bhg. her når vi vil heldigvis. Spørs om jeg må prøve å få meg en annen jobb...
nickoline og supermann Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 alternativ 1. 60%. Jeg jobber natt da. Andreas er i barnehagen til jeg står opp. henter mellom 13-15. masse tid om ettermiddagen og jobber kun hver 3. helg. da sover jeg litt mindre. får masse masse tid.......
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Hadde uten tvil valgt alternativ 1 ) Deaauten har pappaen bare godt av å få være litt alene på hjemmebane ) Men vil bare kommentere litt til hun som skrev over her at hun ville valgt alternativ 2 fordi hun liker faste rutiner hver dag (eller noe sånt). Turnusarbeid er ikke noe som alle trives med og da er jeg enig med henne at det er bedre med dagjobb og faste arbeidstider. Men for noen så er turnusarbeid tingen og hvis det gjelder deg, så hadde jeg helt klart gått for nummer 1 )
BettyBoob Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 hva som er best for dere er jo en vurderingssak nettopp for dere. Men jeg ville gått for alt 2. Er sykepleier, men har heldigvis klart å få meg en dagjobb og gutten begynner i bhg i neste uke det blir nok bra for ham, for jeg klarer ikke underholde ham så mye som andre barn kan! han er 16 mnd gammel. (jobber foreløpig 50%, så jeg har mulighet til å ha ham hjemme litt her og der også, gi ham litt kortere dager osv)
skorpionfruen Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Alt. 2 uten tvil ) Lykke til med å bestemme deg )
blimbaby Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Ville nok godt for alternativ 1.. du får mer tid med barnet og kan f eks ta rolige morgener. Pappan klarer kjempefint ta seg av mens du jobber og jeg synes fulle dager i bh blir litt mye for de minste... har selv valgt å gå skole deltid for at de minste skal få muligheten til noen rolige morgener, hjemmedager osv. Ville rett og slett ikke ha de i bh fulltid med en gang...
dumme mamma Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. juli 2007 Takk, det var akkurat sånn jeg tenkte og. Og pappaen bare koser seg sammen med vesla han og det er bra at de også får være alene sammen. Jeg tenkte at det var fint å jobbe turnus og ha bare maks tre dager i uken i barnehagen. Men så hører jeg at andre helst vil jobbe kun dagtid når barna er i barnehagen og da ble jeg veldig usikker på hva som er best for lille tulla
olla Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Hadde det vært hver 3. helg, ville jeg valgt alternativ 1. Men siden det er så ofte helg, ville jeg gått for alternativ 2, og det sier jeg som selv er hjemme med barna og jobber hver 3. helg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå