Gå til innhold

dna-sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er nå et år, men jeg sliter en hel del med faren, han har ikke sett dattra si i det hele tatt, ikke svart på dna papirene som var positive, og nå krever han samvær, når jeg sier at han må bli kjent med dattra si og ho må bli kjent med han, klikker han....

uff!!!

Så lurer jeg på hvor mange uker det tar før det blir rettsak??? han har jo ikke svart på dna papirene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har han skrevet under på farskapet??

for om han ikke har det og ikke vil ta DNA og går til rettsak for samvær så må han jo være litt kort?

dere må på mekling først. 3 ganger på familieværnkontret. for og se om dere kommer til eninghet. de fleste blir eninge på de 3 timene. anbefaller deg og snakke med en på familieværnkontroet først alene. sånn at du får tid til og forklare din side av saken uten at han sitter der kommenterer.

ville heller ikke sakt ja til samvær uten opptrapping.

å ikke før han skrev under på farskapet. å ikke før dere hadde en skriftlig avtalle

Skrevet

saken er det at vi har alle 3 tatt dna prøver fikk svar i juni og den var positiv, han fikk 2 uker på seg på å svare og det har han ikke gjort, så farskapet må settes via dom, jeg har snakket med familievern kontoret og jg skulle ringe tilbake når farskapspapirene var i orden. men han er veldig kort.... ordentlig møkkamann, han huska ikke bursdagen hennes en gang!

Skrevet

Hvorfor krever han samvær når han ikke engang har skrevet under på papirene??? Det står jo svart på hvitt at han er faren....er jo dumt av han at han ikke skrev under da, for resultatet i retten vil jo ikke bli noe annerledes heller.Han må jo betale for testen selv da mener jeg å ha hørt.

Skrevet

Dette må du bare få hjelp til av NAV!! Spør dem hva du skal gjøre, for de råder deg ganske bra, tror jeg. De har iallefall alltid svart meg på spørsmål når jeg har lurt på ting.

Han virker litt kort, ja... Det er tross alt snakk om et barn, og ikke en katt! Eller?! ;-)

Skrevet

Jg har vært på nav men får bare beskjed om at jeg må vente på en rettsak.... og det kan jo sikkert ta tid, og han stiller veldig dårlig visst han vil ha samvær, han har jo ikke interesse en gang heller.... møkkamann...

Er så lei av han der assa!!

Skrevet

vi har en slik lang prosess gående og du kan ta det helt med ro! om du vil han skal se henne så er det opp til deg! Men dersom han ikke signerer vil han bli "dømt" til farskapet av tingretten (dere trenger ikke å møte opp)

deretter vil det gå en laaaaaaaaannnng prosess med å få fastsatt barnebidraget han skal betale!! og så kan dere tenke på evt å bli enige om samvær!!

så pust ut og nyt det lille som er igjen av sommer du!

vi fikk fastsatt farskapet ved dom i desember og enda er ikke nav ferdig med å fastsette bidraget!!!

men vil du at de skal ha ett forhold så er jo det supert! men da er det på dine premisser

Skrevet

Var det jeg regnet med at det kom til å ta tid, har tatt 1 år nå.... har ikke så veldig lyst til at de skal ha kontakt, jeg kan ikke stole på han, han bryr seg ikke om hu i det hele tatt... så om det tar så lang tid som du sier venter jeg med til minsten spør jeg... skal jo være på hennes premisser... hun har en kjempe flott stefar som stiller opp 110% og en stesøster på snart 6 år som er veldig glad i ho=)

Men takk for svar, nå vet jeg at det kan ta tid... farskapsaker er visst ikke gjort over natta... hehe

Håper på go'vær i august jeg da!=)

Lykke til videre i dna saken deres:)

Skrevet

å tar det så lang tid? Med emg tok det ganske kort tid. måtte stevne han til retten siden han ikke ville bli med på å ta en dna test, så retten "tvingte" han til det. tok en mnd så fikk vi noen papirer vi måtte skrive under å gå til fastlegen med. en mnd deretter kom svarene og bidrag får jeg nå til nbeste mnd. alt i et tok 4 mnd ca. det med bidrag regnet de ut på toppen to mnd. han ble jo dømt til far da. nå hørte jeg fra nav at han har godtatt å skrive under på farskapspapirene, lurer på hva han vil finne på nå.. yhan har heller ikke sett sønnen sin. jævla møkkaman.!!!

Skrevet

Da er du heldig... da snuppa var 8 mnd kom brevet om å dra te legen, og faren dro ikke te legen, jeg maste og maste på nav... de sa at de sender ut purringer, så sa jeg at han er i militæret og akkurat hvilken leir osv. men nå er hun 1 år og han har endelig tatt blodprøve men det var i forrige uke at de forstod at han er i militæret! møkkafolk.... så jeg smører meg med tålmodighet:) han bryr seg ikke et dugg! er så lei hele fyren... og han har selv en far som ikke bryr seg, så han burde iallfall tenke seg nøye om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...