Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 trives dere og hva tjener dere? vurdere gå det over 4 år,virker spennende og greit. brenner ikke skikkelig for det,men håper det er ett interessant yrke,jobber i helsesektoren nå,men må få meg ett yrke som kun er på dagtid. Håper noen kan fortelle litt om sine erfaringer fra skolen og i jobblivet. kunne tenkt meg å jobbe i barnehage som avd.leder f.eks
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Først og fremst bør og må du brenne for yrket, da det stiller store krav til personlig engasjenent å jobbe med små barn. Om du ikk er sikker på om dette er noe for deg, er jeg redd du tar en utdanninng du vil angre på. Man tjener rundt 300 000, kanskje litt mindre. Akkurat nå er det ett skrikende behov for førsklole lærere. Hovedsaklig pga barnehage reformen, men også fordi mange førskolelærere velger å forlate yrket i barnehagen. Det kan være slitsomt å jobbe med små barn om man har egne... I tillegg har du kvinnemiljøet... Personlig synes jeg dette er litt vel sterotypisk over tid.. Har du tenkt på Vernepleier? Ergoterapaut? Fotpleier? Hudpleier? Spa sentre popper opp for tiden, tror det er et godt arbeidsmarked her... Lykke til med valget!
jeg fant firkløvern Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hvis du ikke brenner skikkelig bør du ikke ta førskolelærer utdanning. Det vet jeg av erfaring, og nå sliter jeg av den grunn. Studiet var interessant og spennende, jeg trivdes veldig godt. Men en annen virkelighet slo meg da jeg kom i jobb. Det er veldig krevende og hverdangene er som oftes veldig hektiske. Lite tid til å snakke faglig med andre kollegaer og de møtene vi har er hektiske og man må skynde seg å bli ferdig siden det er hektisk for de andre på avdelingen når vi har møte. Av den grunn ble vi nødt til å ta møtene på kveldene, noe som ikke er så gunstig når man har familie. Jeg føler at man som førskolelærer hele tiden må ta til takke med at jobben vår er så god for vi får være sammen med barn. Så klart er det flott, men det er ikke lønna. 309.000 og jeg har 5 års erfaring som pedagogisk leder. Håper ikke jeg tar motet fra deg, Har en tung dag her, så det er ikke det mest positive som kommer fram. Men som hun over sier så er det ikke lurt å ta utdanningen hvis du ikke brenner for det 100%
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Må bare si meg enig her.Dagene går stort sett til bleieskift,påkledning,soving og mat.Mye sykdom blant personalet i barnehager.Slarvete miljø pga mange kvinner.Tok utdanningen ute å brenne for det og angrer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå