Gå til innhold

huff,huff,huff.. skuffa..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ultralyd idag for å se hvordan barnet lå. vi visste at hun lå med hodet ned, men hun ligger ganske langt opp enda, og har ikke festet seg. har 4 dager igjen til termin og er førstegangs! hadde virkelig håpet å få rundt termin, men nå virker det som hun aldri vil komme ut. trodde også jeg skulle få litt mer ut av ultralyden. eneste hun kunne si var at det var hodet som lå ned og ikke rompa. men det visste vi jo! "kom inn når du får rier så tar vi det derfra" da først skulle se se om bekkenet var for smalt eller om det var en annen årsak. går bare å håper på at hodet skal synke ned i bekkenet nå.

er det ikke håp om at jeg kan få rundt termin, eller er jeg dømt til å å langt over? noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har lest at hodet ikke nødvendigvis behøver å feste seg lang tid i forrveien selv om man er førstegangs, Men det gjør vist ofte det.

På andre gangs hender det vist at det aldri fester seg.

Skrevet

Vet hvordan du har det... men har ingen råd å komme med. Er førstegangsfødende selv, og sliter med samme problemet. 6 dager til termin, og babyen ligger med hodet langt nedi bekkenet, men det har ikke festet seg. Men hodet trenger visst ikke være festet for at fødselen kan sette i gang. (Jeg bekymrer meg egentlig mest for hvordan jeg skal komme meg til sykehuset liggende dersom fødsel starter ved at vannet går, siden man skal legge seg ned om vannet går uten at hodet har festet seg... det er jo praktisk sett umulig?)

Man får krysse fingrene og håpe på at hodet fester seg i løpet av de nærmeste dagene? :)

Skrevet

ja, det der med å bli liggende, og komme seg på sykehuset har jeg også tenkt som ganske umulig=S

ja, her har ikke hodet lagt seg godt nede i bekkenet engang, men krysser fingrene og håper deg forandrer seg snart=D

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid, fikk jeg beskjed at hodet ikke var festet, (var festet til fødselen) før ganske sent i sv.skapet. Legen kommenterte at babyen lå så høyt. Ble litt stressa, og lurte på om bekkene kanskje var for trang. Spurte JM, hun sa at det like gjerne kunne være at bekkenet var litt romslig, og derfor festa ikke hodet seg...

Håper du klarer å tenke positivt!

Lykke til!

Skrevet

ja, får egentlig bare tenke det beste:D vil så gjerne føde normalt.

Skrevet

Hehehe, må bare svare dere som lurer på hvordan dere skal komme dere liggende til s.huset om vannet går:-) Da jeg fikk førstemann måtte jeg ligge da vannet gikk siden jeg ikke hadde fått vite på siste kontroll om hodet var festet... Jeg ringte føden da vannet gikk, så sa de at jeg bare skulle legge meg ned så skullel de ordne ambulanse til meg;-) ambulansen kom, og de hadde båra med inn og opp trappa hahaha... jeg begynte å le, for jeg hadde ikke vondt noen steder, og syntes det virket så utrolig dumt at jeg skulle legge meg på båra og bli båret ut! Fikk lov og gå ned trappa selv, så måtte jeg legge meg på båra:-) med nr 2 gikk vannet, men da "visste" jeg at hodet var festet, så vi reiste inn med egen bil, da hun skulle ut hadde hun fått navlesnoren rundt halsen, og det er jo flere komplikasjoner med å ike legge seg ned når vannet går... naboen sin gutt kom ut som supermann med den ene armen over hodet, hun hadde fått beskjed om at hodet var festet, men det var det ikke! Mitt tips er å i utgangspunktet gå utfra at hodet ikke er festet selv om lege eller jm har sagt det på kontroll, og vente til man kommer til sykehuset og la de undersøke der... Oi det ble litt langt det her...

Skrevet

Er fem dager over termin, hodet ikke festet seg, selv om han har ligget med hodeleie lenge. Ganske store hodemål i familien, så lurer også på det med for smalt bekken. Jordmor sa imidlertid at det ikke var så viktig å legge seg ned om vannet skulle gå, lurer på hva man skal tro på? Hun syntes i alle fall ikke det var noen vits i å sjekke modning engang, tenker nå at her skjer det ikkenoesomhelst på lenge enda, er vel kanskje bare å innstille seg på igangsetting om halvannen uke eller så.

Skrevet

haha, ja man føler seg vel ganske tåpelig om man blir hentet i ambulanse når man føler seg helt fin. tenkte om jeg må legge emd baki bila til mamma (siden hun skal kjøre) men da må jeg jo fortsatt opp å gå til bilen, og bra bilen og inn til sykehuset. hmm.. jaja! jordmor sa at selv om de mer eller mindre har sluttet å praktisere det å legge seg ned når hodet ikke er festa, er det fortsatt mange som annbefaler det. det gjør hun, så jeg får vel bare gjøre som hun sier. var helt sikker på at jeg ville få litt før, eller på termin, men nå går tankene mer og mer over til igangsetting langt over tiden =( tuppa vil ikke ut, og klamrer seg visst fast der inne =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...