Lillegullet130707 Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Datteren min er 12 dager i dag. Og brystvortene mine ser ikke ut. Hun har feil sugeteknikk og jeg var på Ullevål for å få hjelp til dette i går, men klarte ikke å legge henne til brystet da jeg er SÅ sår og begynner å verke i hele brystet.... Jeg har jo så lyst til å amme, men nå var tålmodigheten min slutt, jeg klarte ikke smertene lenger. Skal tilbake til Ullevål i morgen, men føler ikke sårene har blitt så mye bedre (de kan jo ikke gro på to dager liksom....). Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Noen som har noen råd???? Det er jammen ikke rosenrødt selv om fødselen er overstått.... Hun er snill som en engel og sover mye, så hadde jeg fått til ammingen hadde alt vært perfekt!!!!!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Brystskjold kan være tingen for deg kanskje????Kjøp skjoldene på apoteket. I tillegg kan du smøre på Purlan salve eller morsmelk og være nøye med at brystvortene skal lufttørke. Be de ta en bakterieprøve av brystvorten din slik at du kan få utelukket stafylokokker og evt sopp. Hvis det ikke bedrer seg så ville jeg prøvd å pumpet meg og gitt henne flaske til sårene var grodd skikkelig. Etter det så ville jeg dratt på Ullevål og fått de til å hjelpe meg med teknikken. Lykke til! Går det ikke så ville jeg startet med mme for da har du jo prøvd det meste først:-)
Mamman til M&E Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Huff stakkars deg! Har vel egentlig ikke noe råd siden jeg sleit med helt andre ting når det gjaldt amming, fikk ikke opp produksjonen da han ikke fikk sugetak. Det går kjempebra nå men som sagt jeg hadde ikke vondt, var bare bekymret for den lille. Håper det ordner seg, men husk mange friske sunne barn har vokst opp på mme også.
Crazyyyyyyyy:) Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg fikk heller ikke til ammingen pga feil sugeteknik og såre brystvorter. Så jeg pumpa og ga på flaske i 2 mnd, det ble etterhvert da tomt og vi gikk over til mme. Funker fint det. Så klart skulle jeg ønske vi fikk til amminga, men vi koser oss like mye med å gi flaske også er det jo kjekt hvis man skal ut en tur:) Har du foresten prøvd en gul salve de har på apoteket? Den er vist kjempe bra. Jeg hørte ikke om den før det var forseint, men skal kjøpe inn i godt tid før vi evt får en til.
ViSkalBliEnTil Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Jeg hadde også problemer med veldig såre brystvorter, begynte å blø også. Jeg kjøpte brystskjold i silikon (Avent) og brystpumpe som jeg brukte, gradvis så prøvde jeg uten og hvis jeg kjente at jeg ble antydning til sår så brukte jeg skjoldene. Stå på og bit tennene sammen det går heldigvis over. Masse lykke til :-)
mimmi9 Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Hei! Begynte å bli sår på brystvortene da jeg var på sykehuset, og det var skikkelig vondt med det samme babyen tok tak i brystet. Begynte å bruke hatteskjell på brystvortene da jeg kom hjem og i tillegg smurte jeg di med brystvortekrem fra apoteket. Ble bedre og bedre for hver dag som gikk. Babyen er nå to mnder og har ikke vært sår siden da.Hatteskjellene forhindret at brystvortene gnisset mot bhen, verd et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 hei, hadde nesten gitt opp ammingen selv, med store sår som verket og blødde, med ei jente med kolikk som ville til puppen hele tiden var ammingen etr rent helvete. fikk tips om albueskjell som jeg kjøpte på sykehuset, snn man finner i fjæra, og gikk med de hele tiden i bh,en luftørket puppene av og til, etter to dager var det mye bedre og en uke etter på var sårene grodd og ammingen gikk supert.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Brystskjold var redningen for meg hvertfall. Var klar for å gi meg etter 2 uker pga to blødende kjøttsår av noen brystvorter, jeg gråt hver gang jeg la han på brystet. Men med skjold ordna det seg, han er 15 mnd nå, og får fortsatt pupp før leggetid ) Jeg slutta forresten gradvis med skjolda, når han var 7 mnd brukte jeg de ikke i det hele tatt lenger.
nutri Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Vil tipse om brystskjold jeg også. Fikk låne fra sykehuset i to dager for å prøve, og jeg gikk rett og kjøpte mine egne (Avent, fra apoteket). Det var helt vidunderlig å amme med dem på i forhold. Så smurte jeg brystvortene med morsmelk og lot dem lufttørke etter hver amming. Det var verst på ene brystet, så der håndmelket jeg annenhver gang for å avlaste. Syntes pumpe var nesten like ille som at gutten diet (uten brystskjold). Det gikk vel ca 1 uke, og alt var helt fint. Purelan er også en fin krem å smøre på mot sprekker på brystvorten. Den har jeg brukt senere når det har vært antydning til sårhet. Trenger ikke vaske av før amming. Fås på apoteket.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 brystskjold gjorde like vondt hos meg så lenge brystvortene er fulle av sår desverre :-( jeg måtte gå over til pumping jeg til det hadde grodd, så mata vi fra kopp. og da grodde det på 3-4 dager, huff aldri mer såre brystvorter. vondt jo.
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 purlan fungerte kjempe bra for meg også. burde prøves..
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Ikke gi opp ennå! Jeg har vært i samme situasjon som deg! var nr før jeg ga opp jeg og! Jeg hadde faktisk opphopn. av gule staf. i kjøttsåra mine, pluss brystbet. Jeg fikk antibiotika, pluss at jeg kjøpte meg albuskjell på apoteket og begynte å ligge uten bh om natta(lå på håndkle pga lekkasje..) Og jammen var d ikke vondt å amme lenger etter noen dager faktisk!!!! PS: Føler med deg !!!!
Lillegullet130707 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2007 Tusen takk for svar jenter! Jeg har nå prøvd å smøre på eight hour cream fra Elisabeth Arden og føler det hjelper litt... Jeg har gult puss i såra mine, kanskje jeg har noe som må behandles...? Jordmora bør se det, eller må de ta prøve for å finne det ut? Pumper meg nå, lufttørker, smører morsmelk og så den eight hour kremen. Føler ikke brystvortene verker så mye mer... Skal tilbake til Ullevål i morgen, håper det ordner seg.... Krysser fingerene! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå