Gå til innhold

Er det ikke litt sent med rutine ul i uke 20+3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til første UL i uke 20+1.. syns det er skuffende sent.. Fikk opprinnelig i uke 18 men måtte utsette pga teite omstendigheter.. Så spurte jeg om jeg ikke kunne få i uke 16 eller 17 i stedet.. Nei det var for tidlig sa sykepleieren.. Javel.... :/

Skrevet

Jeg har fått UL i uke 21,trodde det var sent,men det visste seg at jeg var i uke 18 egentlig :)

Skrevet

Jeg mener at skulle det være noe alvorlig galt med fosteret må det vel være altfor sent å søke om senabort? Syntes jeg ihvertfall.. Uten å starte noen diskusjon på om det..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Riksen opererer vel med en grense på 21+5 eller 22+5 for å kunne fastsette en bra nok termin, så sånn sett er det jo ikke seint med 20+3. Men er nok litt mer gunstig med en time før det, spesielt hvis det viser seg at du er lenger på vei enn du trodde. Men nå er det jo mest vanlig å bli satt tilbake, så 20+3 kan hende blir 19 og noe, og det er jo innenfor de vanlige anbefalingene.

Når det gjelder senabort, så har det ikke noe å si om du er i uke 21 eller f.eks. uke 19 hvis det er noe alvorlig galt med fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...