Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 av å være vertinne her i huset, med gjester som overnatter i tde og utide. Gjør f ikke annet enn å re opp senger, vaske klær, handle inn ekstra med mat etc... Akkurat nå har vi også flere personer(voksne) som ligger her, er d meninga at vi skal stå for all maten el(økonomisk)?? D blir jo rådyrt, vi har ikke råd egentlig. Dessuten er jeg drittlei alt dette ekstra arbeidet hele tiden.. Sukk, måtte bare få d ut.. xx
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Kan du ikke bli flinkere til å si nei på en grei måte? Tror de fleste skjønner at det blir slitsomt å ha masse overnattingsgjester i tide og utide med små barn.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Hvem er det som overnatter da..? Du får bare si ifra om at det enten passer dårlig, eller at dere ikke har plass...(hva med å begynne å pusse opp gjesterommet, for så å la det stå sånn helveis ferdig, da har man virkelig en unnskyldning...hihihi) Nei, alvorlig ment, tror folk har forståelse for at man ikke vil ha overnattingsgjester i hytt å pine når man har små barn, å som du sier så blir det faktisk rådyrt å skulle fø på flere voksne i lengden. Man kan jo nevne at det er greit at de overnatter, men du orker ikke stå for maten?? Syns virkelig det er lov å si ifra om slikt!
belli72 Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Høres ikke greit ut! Selv setter jeg ned foten, vil rett og slett ikke ha overnattingsgjester. Uansett blir det mye servering selv om folk ikke sover her, men det er liksom greiere når man ikke må forholde seg til gjester HELE døgnet.... Det er ikke alltid lett å si nei, og selv om man har små barn så er det mange som ikke eier antenner - de gir seg til og forventer full service (uten å tilby seg å betale noe av kostnadene). Når de er så lite klar over egen adferd, er det rett og slett nærmest påkrevet å gjøre dem oppmerksomme på det. Jeg sier ikke at det er lett, for det er det ikke. Føler med deg! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 D er svigerfamilie som kommer langveis fra, pluss venner av mannen min(langveis fra), så jeg kan liksom ikke si mer nei enn d jeg gjør-føler jeg. Selvsagt kunne jeg d; men da hadde jeg fått stempel som sur drittkjerring som bestemmer alt... har sagt nei flere ganger.. men noen bare ber seg sjøl, el tar initiativ sjøl.. Og d er jo typisk d jeg skal si nå, men MIN familie spør alltid om jeg orker å ha besøk, de hjelper til etc... Dessuten er d noen som nyter å bo på dette "hotellet" også.. xx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå