Gå til innhold

har vært hos jordmor idag:) 38+2!


Spira31

Anbefalte innlegg

og det var positivt å høre at all vondt eg har hatt i det siste har ført ting med seg... slimproppen va vekke (den har gått litt etter litt hos meg,så den trenge ikkje alltid å gå i ett), hu røska oppi meg og eg har fått 1 cm åpning..eller sånn så hu skreiv "Cervix baktil, myk, 1cm lang,1 cm åpning. forl.hode dypt i bekken". Hodet e festa og hu kunne lett kjenne det..og så røska hu sånn oppi der at eg fekk ein ri... ikkje særlig behagelig akkurat.. men må sei eg e gla for at ting skjer og at eg ikkje har hatt så mye mage/rygg/bekken-smerter uten grunn!

Så nå går eg bare rundt og håpe på fortgang..hehe.. kossen står det te med dokkår andre så har termin rundt meg eller i nær framtid for å sei det sånn? Hu sa òg at det va veldig bra te å ver 1.gangsfødende..sf-målet va på 36, eg e ganske lang fra før av (174) så tror babyen e ganske store og fine, litt over gjennomsnittet kanskje. Det vil jo vise seg når hu komme ut! Verste va vel kanskje at eg veie 80 nå, akkurat det samme som kommende pappaen.. hehe.. opp 20 kilo siden begynnelsen..men det går fint, snart ferdig nå! Oi langt dette. men glede meg te å høre kossen det går med dokkår andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, så spennende :)

eg er i uke 39 nå, termin 1 aug :)

har ikke merket noe av slimproppen eller noe, hatt litt maserier av og til, men skjer liksom ikke noe mer :(

mitt sf mål er på 33, å er og 174 cm ;) babyen min er litt liten, 11% veksavvik.. lagt på meg ca 17 kilo til nå... veger 84 nå, er egentli ganske mye, men trodde det skulle bli verre ;) føler meg ikke så veeeldi stor.. kun når eg ser på bilder.. hehe.. så er lite bilder av magen min.. :P

 

prøver å få ting på gang her, med sex, sterk mat og litt tur, men blir jo bare sliten av det :P hehe..

 

men lykke til spira ;) glder meg til å høre når du har fått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Lurer på en ting Spira.

 

Ba du JM om å sjekke deg??

Er like langt som deg, og var hos JM på mandag (da var jeg 38+0), men tok ingen sjekk eller røsking...

Er jo litt lei nå, så litt fortgang hadde vært kjekt.

 

Til legæya, mitt sf mål på mandag var 32, (uke 38) jeg er 173, opp 14 kg til nå. Men jeg syns det er perfekt å få en baby mellom 3 og 3, 5 (fått det sånn ca estimert:)

 

JM sa forresten at de tror gjennomsnittet på norsk barn er gått opp fra 3,5 til nærmere 4 kg de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, eg spurte om hu kunne sjekke meg (men hu spurte meg først om eg va blitt sjekka når eg va innom sykehuset...), va ikkje någe problem det, eg sa at eg måtte jo ver "supermoden" så mye vondt eg har hatt i det siste... så då sa hu at hu kunne sjekke meg. Greit å få vite litt kossen ting står te i det området...

 

håpe bare ting skjer snart. Prøvde til og med på sex igår kveld (syns ikkje det e så kos lenger med vondt bekken osv, glede meg veldig te eg e "normal" der!).. men fekk bare vonde kynnere.. har det ennå.. vil ha mer vondt og skikkelige rier heller!

 

MiniMa: kor mye veide du før graviditeten då?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke hatt noe vondt ennå jeg, bare sliter med sovestilling...

Venter på "tegn" :) for er ganske så lei jeg også.. (13 dager til termin:)

 

Jeg veide 60 kg før, dvs nesten 74 kg nå. Men som sagt nesten ikke økt i vekt siste 3 mnd, men føyk opp 7, så til +10 i starten.

Sikkert pg av at det er sommer nå og at jeg har vært aktiv (sluppet bekken problem etc).. Er nok lettere å legge på seg mer om vinteren eller om man har mye plager, lettere å sitte inne da.

 

Men hun vokser da!! og er vannvittig aktiv (særlig glad i å strekke seg i ribbeina mine... au:)

 

Kanskje jeg skal be JM om en sjekk neste kontroll som er 6 aug, om ingenting er sjedd til da.

 

Jeg sier bare "come baby, come! baby, baby come, come!!!"

 

Lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38+5, har gått ned 5kg jeg da, fra startvekt.

Har vært mye kvalm osv, men babyen min er ca +2% i vekstavvik så hun er tilnærmet perfekt str :)

Så hun får alt hun trenger :)

 

Jeg skal til JM på tirsdag da er det akkurat en uke igjen til termin og jeg håper hun sjekker om jeg er moden. :)

 

Håper virkelig at jeg får hilse på tulla mi i løpet av neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har også hatt mage/rygg og bekkensmerter i 1-2 uker nå. Sånn av og til. Kanskje jeg også ikke er så lang unna nå da:-) Gleder meg til å se sønnen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter:)

idag sov eg på dagen fra sånn tolv, halv ett-tiden te nesten halv fire! Sov i natt også altså.. men merker økt søvnbehov..kanskje det e stille før stormen og kroppen lade opp te fødsel? Måtte bare legge meg igjen i formiddag pga sterke og vonde kynnere.. har det ganske så ofte... hjalp å sove!

syns dagane e så kjedelige og lange.... har spist noen skiver med banan nå..lure på ka eg ska finna på resten av dagen..skulle ønske bare vannet kunne gå!! Min kjære spiller playstation akkurat nå..

regn, vind og grått vær ute..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...