Gå til innhold

Nedpress, vondt i underlivet og smerter i ryggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette typiske tegn på modning eller kan det være at en fødsel ikke er særlig langt unna? Jordmor sier at hodet har sunket godt ned i bekkenet og jeg merker at babyen er roligere enn vanlig. Mulig en del av slimproppen gikk i helga, men det var ikke noe blod der. Håper noen vet. :o) Er 37+1 forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om det var meg og mine vondterier du beskrev. Har hatt nedpress og vondt i underliv/kjede i ett par mnd. Sjekket i uke 37 og hadde da 2 cm åpning og var helt moden.

Jeg går utifra at disse smertene har med modning og åpning å gjøre. Med barn nr 2 gikk jeg også med 3 cm åpning noen uker før fødsel.

Ryggen blir veldig belastet på dette tidspunktet og jeg har også smerter her. Tror ikke dette har noe med nært forestående fødsel å gjøre men man kan aldri vite da.

Skrevet

Nei det er ikke godt å vite. Må kanskje nevne at jeg ikke plages med ryggvondter, men at det kommer små lyn ned mot korsryggen noen ganger i løpet av dagen. Litt sånn lammende følelse der og da men så går det over ganske fort igjen. Og kynnerene er merkbart sterkere men fortsatt ikke særlig vonde. Tiden får vise, men nå er jeg spent! :o)

Skrevet

ikke rart du er spent.

Hold oss oppdater da ;-)

Skrevet

hjelp. Jeg har det på samme måten. vondt i underlivet og ryggen. Får håpe at jeg ikke går rundt med 2-3 cm åpning for jeg har en stund å kjøre til nærmeste sykehus og sist gang gikk fødselen på4 timer

Skrevet

Men må ikke slimproppen eller vannet gå før det kan regnes som en nært forestående fødsel?

Skrevet

Nei, slimproppen må ikke gå før det kan regnes som en nær forestående fødsel. Hos enkelte går den jo flere uker før de føder, hos noen går den med vannet og det er også noen som aldri ser til den berømte slimproppen.. Så slimproppen har ingentinge med hvorti fødselen starter, kan gå når som helst..

Skrevet

Åååå...sånn har jeg det og og er 36+4.

Har noen tak i ryggen, som om mensen skulle komme hvert øyeblikk innimellom - nedpress så jeg føler at jeg har henne mellom bena til tider, og ilinger til tider i underlivet....

Var hos legen i dag og han sa at hodet var knapt festet og hodet lavtliggende....magen har synket litt - ubehagelige greier, men fører vel noe godt med seg prøver jeg å tenke!!

Skrevet

Tegn på at fødselen er i gang er enten rier, slimproppen går (men den kan også gå uker før det skjer noe) eller at vannet går, eller at det kommer tegning (blod).

Sånn jeg har forstått så må verken slimproppen eller vannet ha gått, og man trenger heller ikke å ha sett blod. For mange starter det vel med rier, og så kan disse ovennevnte komme senere i prosessen, eller aldri.

Men menssmerter, sterke kynnere osv kan være tegn på at kroppen forbereder seg til fødsel da.

Skrevet

kjenner til det, og håper virkelig at det fører til noe mer :) Termin om ti dager.

Har også hatt perioder på noen timer av gangen med regelmessige kynnere hvert 10 min. Merker at tulla har beveget seg godt ned i bekkenet. Hun har også vært veldig aktiv de siste dagene.

Håper fødselen starter snart, skal bli så godt å bli ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...