Mamma til Birk Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Junior begynner å vokse seg ut av maxi cosi setet ( 0-13 kg) sitt og jeg lurer på om noen kan anbefale et større sete? Han er 7 mnd og veier nå litt over 9 kg og er 73 cm lang. Ønsker et bakovervendt sete og vi har ikke isofix i bilen vår....
Murmel72 Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Det er selvfølgelig flere seter som er bra, det som er utfordringen er å finne et sete som passer til bilen og som samtidig tilfredsstiller de kravene en selv setter til sikkerhet. Det er i alle fall min erfaring. Vi endte opp med BeSafe izi combi (ikke isofix) som kan brukes begge veier. Vi bruker det bakovervendt nå (snuppa er ett år), men regner med å snu det etter hvert som hun blir eldre. Utfordringen vår har vært å få dette setet til å helle nok bakover så hun får sove godt. Nå har vi endelig klart det, og setet fungerer kjempefint. Vi har en stor bil, så setet krever nok god plass i bilen for å fungere godt som bakovervendt sete. Jeg anbefaler dette setet :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Vi har Britax Twoway og er veldig fornøyd med det. Det kan stilles i to vinkler når bakovervendt, en rett stilling og en i 45 gr vinkel, noe som gir super liggestilling på lengre turer ) Kjøpte det på Barnas Hus.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 vi har nylig kjøpt be safe izi combi. besafe er best i test, og jeg synes i alle fall det er bra. det er litt bratt, men gutten vår har ikke mistet hodekontrollen under søvn likevel i det. han sover godt...og det er litt høyt så han får kikke godt ut. så er det på en måte fastspent både fremme og bak og føler det er godt med tanke på sikkerheten.
BlueDome Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Vi har kjøpt Acta Graco Cosmic Comfort til sønnen vår på 12 mnd. I den er det kjempegod støtte rundt hodet, bra støtte på sidene og det går an å justere sittedelen, så han ligger litt mer bak i setet. Vi er veldig fornøyd - og synes han sitter kjempegodt idet. Ble slutt på grininga i bilen ja !!!! Betalte 2000,- for fjorårets modell på Barnas Beste i Tr.heim for max 2 uker siden !!
arcticlight Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 har og besafe, en sånn combi modell som kan brukes både bakover og framover, kjempefornøyd, men som noen sier, litt bratt så hodet hannes faller litt ned når han sover, men går greit. veldig stødig sete, føles ut som den er en del av bilen.
Trine & co Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Vi ahr og besafe IZI combi, og er kjempefornøyd med det. Det kan stilles begge veier, og er litt høyt, slik at han kan se ut vinduet, selv i foreldrene mine sin caravelle. Som noen sier, er det litt bratt liggestilling, så det hender at hodet faller litt ned mens han sover, men det går stort sett bra. Vi har av den grunn og kjøpt en slik pute som ser ut som e nakkeoute som man kan sette på dem på halse, da detter ikke hodet ned, en kjempefin ting, får kjøpt den på barnas hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå