Gå til innhold

Hadde dere syntes det var kjipt å kun bli invitert til kaffe i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i bryllup til en god venninne. Både jeg og samboer. men kun til kaffen. Syntes det var litt dumt. Ville så gjerne sett henne i kirken også. Men det er så langt å kjøre. Så orker ikke kjøre til kirken, og så hjem igjen. for å komme tilbake på kvelden. Tar over en time hver vei.

Har dere forresten noen gode tips til gave? og hvor mye ville dere brukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke blitt skuffet nei.. Kanskje de ikke har så mye penger at de kan be venner til middag også.. Koster en del det liksom..

Er det ikke noe annet dere kan gjøre mellom kirke og kaffe da?

Ville vel brukt mellom ca 500 på gave..

Skrevet

Jeg hadde reist i kirka, funnet på noe annet (tatt inn på hotell om dere har råd feks) og så dratt til kaffen. Om det var ei god venninne.

Er invitert i bryllup til arb.kollega av mannen min, over to timer unna, kun til kaffe.... Den hopper jeg over, men mannen min drar :) Jeg er gravid i 6,5 mnd når bryllupet står, i full jobb og vi har en liten, så jeg orker ikke, men hadde det vært ei venninne hadde jeg nok karret meg avgårde!

Skrevet

Ja, 500 er nok passe :)

Ja, jeg vet. er nok veldig dyrt å invitere alle til middag. Hadde bare så lyst å være i kirken.

De bor i en liten bygd. så er ikke så mye å gjøre på fra kirken til kaffen. Kaffen begynner vel kl 20 tror jeg.

Skrevet

Ja, jeg syns det er kjipt..... men deet er meg da.

Jeg foeler lite for aa sitte i et bakrom og vente paa kaffe som egentlig skulle begynt kl 20 00, men som ender opp aa begynne kl 21.30 eller kanskje enda senere.

Men naa er jo saken slik saa jeg hadde nok gjort som andre her foreslaar. Dratt inn og sett paa i kirken og deretter funnet paa noe i mellomtiden, f. eks betalt min egen middag !

Skrevet

Ja, det hadde jo vært kjempe koselig det å vært i kirken. men hvis de skal være i kirken kl 15. så er det ganske mange timene til kl er 20.

Og er som sagt på landet dette her. så er ikke mye å finne på der heller. og kjipt å gå rundt i finstasen i flere timer..

Skrevet

Nei, men da driter du bare i det da vet du :) Problem løst!!!

Skrevet

Ja det synes jeg er kjipt gjort! Hadde aldri gjort det selv,, i mine øyne er det litt sånn "dere er ikke viktige nok til å komme til middagen, men vi vil jo gjerne ha gave fra dere så et par kopper kaffe kan dere godt få" Synes rett og slett det er litt frekt jeg...

Skrevet

Hehe... Takk nei til kaffeen saa drar dere kun i kirka :)

Nei, da er det vel bare aa moete opp til kaffe da....

Maa viirkelig si at jeg skjoenner ikke det der kaffegreiene altsaa..... ( og bare saa det er nevnt, nei,jeg syns daarlig oekonomi er dum unnskyldning )

Skrevet

Nei vet du hva!??!! Jammen er det dyrt nok å holde bryllup altså..... skal en be alle til middag, blir det fort dyrere også. Kan du ikke bare ta deg en tur til selskapet på kvelden da?

Hun har vel ønskeliste noe sted tenker jeg?

Skrevet

Alternativet økonomisk for mange er kanskje enten kaffe eller å ikke bli invitert i det hele tatt...., og hva hadde skuffet deg mest da? Tror ikke man forventer så fine og dyre gaver heller når man inviterer til kaffe!

Er selv gift og det var ikke en billig fornøyelse! Håper de som syntes vi var frekke og smålige holdt seg hjemme!

Skrevet

forsåvidt ikke... men ville ikke bedt folk på den måten selv ;O)

Det rareste jeg har vært borti var at vi i nesten et år fikk beskjed om å holde av en bestemt dato til bryllup, men fikk aldri innbydelse. Det var en kollega av sambo, så dagen før leverte sambo en gave til han. Da sa han; Men dere kan jo bare komme ned da!" Og dagen etter(bryllupsdagen) kom det en sms fra henne med noe sånt som "dere kommer vel ned en tur til kakene etterpå vel?!" ha,ha

Skrevet

Du skal føle deg beæret for å bli invitert om det "bare" er til kaffe!! Det er utrolig kostbart å holde bryllup, og ufattelig mange har kun den nærmeste i familien på middagen, og venner og andre til kaffeen og bryllupsfesten etterpå. Og man skal være glad for at man blir invitert, det hadde iallefall jeg blitt. Forlag til gave må bli penger/gavekort/kjeler/ sengetøy.. Det er en dag du må kjøre så mye viss du vil se henne i kirken, jeg hadde gjort det dersom det var viktig for meg.

Skrevet

Nei, ville ikke blitt skuffa..... kanskje hvis det hadde vært ei nær og god venninne så.. men ikke lett å kunne si før en er i situasjonen selv.

Kan fort bli dyrt når en skal stelle istand et bryllup, så å invitere i hytt og pine blir litt vel...ja....

Var i et bryllup hvor folk ble invitert helt fra begynnelsen og noen bare til kaffe.. jeg skjønner ikke helt det opplegget, men folk får gjøre det som passer de..

Hvis det er langt borti bygda så skjønner jeg at det ikke friste å vandre rundt i 5 timer... dra og se på vielsen i kirka da vel, besøk de en annen dag og ta kaffen da :)

Skrevet

Neimen da synes jeg man kan droppe å invitere de i det hele tatt hvis man ikke har råd å invitere alle til middag. Når man skal i bryllup så må man gjerne pynte seg litt, ikke akkurat gratis det + gave i tillegg.. nei, jeg synes det er frekt,, mulig jeg er sær men jeg hadde blitt fornærmet. Så lenge man får invitasjon så "må" man jo gi gave, så jeg hadde tenkt at grunnen til at jeg ble invitert var for gavens skyld.

Skrevet

Jeg har ikke dårlig økonomi, men kjenner mange folk og hadde ikke mer enn hundre tusen på et bryllup....., noe jeg synes er jævlig mye! Dermed ble det noen venner og kolleger som måtte komme til kaffen..., resten - over 70 var til middag.

Sånn er det bare, ikke alle har ubegrenset!

Skrevet

Antar du ikke er gift selv, har liten familie, få venner osv.... Livet er ikke så enkelt forstår du! Men istede for å ha sånne surmegger som deg i et bryllup (du er faktisk ikke gratis gjest selv om man bare kommer til kaffen), håper jeg du takker nei om du noen gang får en invitasjon, istede for å møte opp snytt og fornærmet!

Skrevet

Det er alltid hyggelig å bli invitert i bryllup, så jeg ville vært glad over å ha fått invitasjon uavhengig om det var til kaffen eller til middagen. Hør om det er flere som dere kjenner som også er invitert til kaffen og slå dere sammen på en aktivitet mens dere venter etter kirken. Gå på restaurant og spise, drikke og skåle for deres felles venner! :-)

Gaver avhenger jo av om de har ønskeliste eller ikke. Mitt beste råd er å gi noe fra ønskelista. Da kan de bytte det enkelt og greit. Hvis de "har alt", kan dere jo gå sammen med noen andre venner og spleise på en opplevelsesgave a la SPA-opphold, billetter til Operaen, etc.

Skrevet

Ser det er mange forskjellige meninger. Siden jeg ikke er gift, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Men forhåpentligvis hadde jeg invitert alle til middag og.

men ja, jeg vet det er kjempe dyrt. så er ikke sikkert vi hadde hatt råd til det heller.

Vi dukker nok sikkert bare opp til kaffen. hvis vi får innfall om at vi vil i kirken også, så gjør vi det..

Skrevet

Nei jeg er ikke gift selv, har stor familie og mange venner. Men som sagt, hadde jeg skullet invitere til bryllup og ikke hadde råd til å invitere alle til middagen så hadde jeg prioritert og bare invitert de nærmeste og kjæreste. Jeg er langt ifra noen surmegge hehe, du må tåle at vi ser forskjellig på ting da! Jeg mener bare at har man bare råd til å invitere 40 til middag så har man bare råd til å invitere 40 stk punktum. Værre er det ikke.

Skrevet

Bare saa det er nevnt foerst da, saa er jeg ikke rik, men gift. :)

Men jeg skjoenner ikke vitsen med aa komme paa kaffe. Man faar jo ikke vaere med aa dele dagen med brudeparet da.... Man gaar gjerne glipp av selve vielsen, middagen, talene osv.

Det man sitter igjen med er etter min mening da et kakestykke, en kaffekopp og saa har man faatt sett kjolen.

Jeg faar litt foelelse av at det enten er for gavene eller fordi at man foeler seg bedre om man har et stort bryllup. Mange venner = vellykket.

Jeg virkelig bare skjoenner det ikke.....

Selv ville jeg da heller valgt et billigere bryllup og invitert alle paa middag eller kuttet ned pa gjestene.

Har et vennepar som giftet seg naa i sommer, 150 gjester til rett over 100 000 kr. Det gaar fint det, men da har man ikke mottakelsen paa hotell......

Jeg vil heller gaa ned litt i stil og faa vaere med paa alt enn aa komme dinglende som degradert gjest !

Skrevet

For meg er du rett og slett latterlig!!! Å være uenige er greit, men å bli fornærma fordi noen invterer deg til kaffe i bryllup.... Skam på deg sier jeg bare! Det er du som har et skikkelig problem med å se at ikke alle er som deg.

Skrevet

Jeg synes det er frekt å invitere bare til kaffe jeg. Kunne ikke falle meg inn å gjøre det om jeg selv gifter meg en dag. Enten har jeg råd til å invitere alle min familie og venner.. ellers blir det med de aller nærmeste.

Ble bedt i min fetters bryllup på denne måten og jeg reiste ikke. Pssj.

Skrevet

Har litt blandede følelser til kaffe-invitasjon ja. Kan hende jeg forholder meg annerledes hvis jeg selv skal betale for et bryllup en gang, men frem til det så mener jeg enten full pakke eller ingenting når man inviterer til bryllup.

Ikke noen dere kan være hos eller noe dere kan gjøre mellom kirken og kaffen? Er jo mange timer det er snakk om....

Som par ville jeg gitt kr 1000 i gave i bryllup, men kanskje litt mindre når man blir bedt til kaffe. 5-700 kanskje?

Skrevet

Hehe ja da får du synes det er latterlig da vet du :) Jeg svarte bare på spm til hi, og JA jeg hadde syntes det hadde vært kjipt. Skulle tro at hva jeg mener er fullstendig likegyldig for deg, så skjønenr ikke hvorfor du gidder å hisse deg opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...