Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 jeg går jo aldri på do lenger jooo! noen gode råd å gi meg? ikke rart jeg går opp i vekt når alle middagene samler seg i magen hehe =) neida, men tar gjerne imot noen tips. vil helst ikke ha ting jeg må drikke som smaker møkk, for da brekker jeg meg bare.. =)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Drikk masse vann, gå tur, spis fiberrik mat, rosiner, svisker, kli, linfrø...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 og drikk masse vann. Fiber hjelper ikke om du ikke får i deg vann, for da vil fiberet fungere som lim, og da får du i hvertfall ikke til å gå på do. Spis druer, svisker, grovt brød og drikk vann. Frukter kan også hjelpe. Og gå. Mosjon hjelper tarmene til å jobbe litt, og da er det lettere å gå på do
liin Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Jeg svarger til en yoghurt med 2 toppa t-sjeer (?) kli i for dag. Kanskje aller best å ta den på morgenen. Ellers så er jo vann fryktelig godt for det meste...
venternr2:) Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Heisan.. jeg har også samme "problemet". Jeg spiser frukt, grønnsaker, fiberrik mat (knekkebrød til frokost og lunsj) og drikker ca 2-3 liter vann pr dag (drikker også lettbruk, saft osv). Jeg "bomelommer" ca annenhver til hver 3. dag... Det som en må huske på, er at fordøyelsen går tregere når man er gravid, dette på grunn av at næringen skal kunne taes "bedre" opp i tarmene, slik at fosteret skal kunne benytte seg av alle vitaminer og mineraler vi spiser. Er man vant til å gå på do hver dag for å "bome lom", så kan det nå i vår situasjon bli annenhver, kanskje til og med hver 3. dag vi må. Vi skal alle opp i vekt, både fosteret legger på seg, morkake, fostervann, samt at vi også skal legge på oss litt fett rundt hodter og mage. Det er helt vanlig! Lykke til videre, jenter!
Vi fikk en Jente! Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 På helsekost butikkene får du kjøpt en mageregulerende te. Den er veldig effektiv og smaker godt, er også mild mot magen. Den har jeg brukt med velsignelse fra både jordmor og leger. Er en grønn pose med løsvekt te. Jeg hadde prøvd alt mulig rart men ikke noe hjalp meg. Det tok ca 12 timer etter jeg drakk teen så var jeg hjulpen. Det er helt grusomt å ikke få gå på do når man føler man må, det vet jeg!
*Biola* Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Drikk litt sterk kaffe. Kan jo hende det får sving på magen..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 drikk blåbær smuudi:) d får gang på tarmene....
bomper`n Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 drikker ett glass med vanlig biola hver morgen og det har fungert supert for meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå