Mamman til M&E Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Min sambo er regelrett håpløs, har flirt flere ganger! Han steller gutten om morgenen slik at mamma kan få hvile litt ekstra og om jeg ikke legge frem klær er det mye rart som kommer på lillemann. Eks. Av med pysj og på med en annen pysj (fordi han ikke fant body som han slapp å trekke over hodet på gutten for det hater han.....gutten altså ) Body med finskjorte utenpå siden det er litt kjølig om morgenen og han ikke fant en tynn jakke. KLær som overhodet IKKE passer sammen Bodyer med pyntekrager feil vei! Etc. etc. etc. Får meg mang en god latter da :-) Må bare få sagt at han er flink til å kle seg selv *ler* jeg har aldri kjøpt et klesplagg til han.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 He he...ja, kjenner til problemet. Men her er det litt annerledes. Sambo er "livredd" for at Marius skal ha på noe med blonder elle roe som kan ligne jentete....for gutt er gutt, som han sier selv. Men jeg merker hvor usikker sambo er, livredd for å gjøre noe feil - kle på for mye/for lite, så han spør hele tiden når det er hans tur til stell. Litt søtt da.... Har ei venninne som jobber i barnehage og hun sier at hun kan SE på ungene når pappane har stått for påkledning den morgenen...gjerne klær som overhodet ikke passer sammen, eller "vinterkledd" i mai.....he he...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Jeg synes pappaen her er veldig flink til å kle gullgutten.Det har vært noen små glipp,men de er veldig få.Det er mer det at han kanskje får en hel dress,bak frem,men han ser det som oftes selv og som sagt det er ikke mange gangene det har skjedd.sette sammen klærne synes jeg også går greit,men så har jeg hele tiden vært bevist på at han skal ha like mye å si som meg da.Hvis han har spurt meg om han kan ta det og det,har jeg som regelt svart,hva synes du selv,ta en avgjørelse du også og det har gått kjempegreit. Tror jeg har vært så bevist på dette,siden vi gikk på fødselsforberedene kurs og de nevnte det der at vi damer var veldig flinke til å ta over og ikke la mannen ta avgjørelse selv,og hva gjør det om klærne ikke passer helt sammen??
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Du benytter en hver anledning til å skryte litt av deg selv og parforholdet ditt, mamma til en stor og en liten. Husker deg fra bim. Da het du vel sylvi stvg og var like irriterende. Ikke vits i å bytte nick hvis du bare skal fortsette med samme tralten!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Pappaen til Lille er superflink:) Ihvertfall til å gi meg en god latter. Haha, men seriøst: jeg prøver faktisk å bli litt flinkere til å ikke le sånn av ham, for det ender bare med at han blir veldig usikker i forhold til å ta avgjørelser som gjelder jenta vår på egenhånd. Han spør hele tiden meg hva hun skal ha på seg, men nå har jeg bestemt meg for å la ham finne frem klær selv, han lærer nok etterhvert. Det er jo synd at han ikke skal tørre å kle henne fordi jeg ler av ham hele tiden. Nå er jeg litt ekstrem på å alltid kle henne veldig pent også da.
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Pappan til Eva er kjempe flink! Kan jo legge til at det er han som alltid må sette hun i bilsetet, for jeg klarer IKKE å skjønne det..
Alba44 Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Mannen min fikser klær til lillegutt like bra som meg )
Mamman til M&E Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2007 Jeg ler ikke av sambo, jeg ler med han. Han ler like mye og jeg trenger ikke gå på kurs for å skjønne at jeg må slippe pappan til. Han tar like mye ansvar som meg, gjør like mye men har altså ikke helt peiling på å kle den lille. Han synes rett og slett det ikke er så nøye når han er så liten
minas'81&lillegull;) Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Hehe, får meg ofte en god latter, klær bak frem, alle mulige tenkelig, sye fargekombinasjoner, forskjellige sokker på hver fot fordi han ikke fant par.. osv osv.. Men prøver å ikke henge meg opp i det, får vel bare være fornøyd for at han kler på henne på eget initiativ, å at hun i det hele tatt får sokker på bena;) Det er da litt artig, syns jeg.
Honningmelon Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Ja, han er rimelig håpløs, ja. Så han vil gjerne at jeg legger frem klær :-) Til begge to. Ikke aner han hvor ditt og datt ligger, selv om jeg har vist han det flere ganger. Og, ja, jer er litt nøye med hva de har på seg, så jeg legger alltid frem :-)
Helene <3 Sarah Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Sambo er helt ok.. Et par grove "feil" ibegynnelsen, men han lærte da fort av de Han pleier ikke å kle henne så avansert uansett body + bukse eller strømpebukse
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Ha ha ha, jeg ler! Kurs for å skjønne at pappaen skal slippe til ha ha ha. Hun skjønner virkelig ingenting på egen hånd og hører på alle andre ha ha ha.
Grigri m/3 gutter Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Her er det jeg som kler på babyen bestandig, pappaen tar morrastellet minus påkledning så jeg får sove lengre om morran vanligvis. Det var en morra det var litt kjølig inne og pysjen var ganske tynn, så pappaen hadde tenkt at det var best å kle på litt. Når jeg kom ned fant jeg babyen i pysj med bukse og genser utenpå. "Ja, er det ikke sånn du gjør det da?" I tillegg var klærne fra skittentøykurven rett ved stellebordet. "Jeg fant ikke noe annet". Haha, nei ikke hvis du ikke åpnet skuffene eller skapet. Hihihi, måtte le. Blåser i hvor hjelpesløs han er med klær, hvis han må så får han det til så klart.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Hei anonym 13.43 jeg må le litt her jeg,tror det er som er litt sjalu for at jeg har det godt med meg selv og i parforholdet mitt jeg. Jeg bare svarer på det som blir spurt om og hvis du synes det er skryt og si sannheten,vel så skryter jeg*ler og ler*
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 *ler* av anonym 15.46 jeg sier ikke at jeg måtte gå på kurs for å lære det,men at siden det ble nevnt har gjort at jeg har vært mer bevist på at det ikke er så nøye om klærne ikke stemmer overens til enhver tid og at det er viktig at han får ta del i det. Ser jo at det er enkelte som ikke lar mannen få lov til å bestemme heller da.
Søskendrøm<3 Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 så morsom tråd. kjærsten min tar på pysj på dagen og blondene på trusa kommer foran. kjempemorsomt..hehe. jeg må alltid nevne det for han at det er feil, men det gjør ikke noe for meg om jenta vår går sånn. er bare søtt det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #18 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har lenge lurt på hvorfor du blaner sammen bevisst og bevist, mamma til en stor og en liten. Du som er så perfekt bør i hvertfall klare å skille mellom det!
Canari Skrevet 25. juli 2007 #19 Skrevet 25. juli 2007 Ærlig talt, la nå far gjøre som han vil, bakfrem er det nok bare noen få ganger manklar barnet sit før enser feilen. Er det ikke litt tidlig med motepress og "matchende klær", tror ikke smånurkene bryr seg. Jeg bryr meg ihvertfal ikke om fargene kræsjer, heller ikke når jeg selv kler henne. Det skal være praktisk.
Mamman til M&E Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 25. juli 2007 Nå må jeg virkelig le her! Dette var mest som en morsom tråd. Som sagt så ler meg og sambo av det sammen. Jeg skifter IKKE klærne han har tatt på og jeg ler IKKE av han. Jeg er IKKE opptatt av at gutten skal se ut som en moteløve men jeg innrømmer at jeg liker å kle han pent. Har ikke dyre merkeklær til han f.eks. La nå dette få være det det var ment som; en litt morsom tråd :-) oppi all kranglingen det har vært her i det siste
Junipappa '07 Skrevet 25. juli 2007 #21 Skrevet 25. juli 2007 Ærlig talt. Så lenge fedrene gjør en innsats, så får man vel heller være litt overbærende med at ikke alt matcher. Og slipper far til, og berømmes for innsatsen, så blir jo han både mer erfaren og sikker på hvor mye og hvilke klær som skal på til enhver tid. Og la nå "Mamma til liten og stor" slippe mer tyn. Tidligere lite overveide kommentarer bør man vel kunne legge bak seg. Bare fordi noen sitte inne med grinungen på tredje dagen med hormonene over øra, trenger man ikke å la det dårlige humøret gå ut over alle andre pga. småting. Og må man det, så stå i hvert fall for det dere sier og ikke gjem dere bak en "Anonym" signatur.
Honningmelon Skrevet 25. juli 2007 #22 Skrevet 25. juli 2007 Dette var vel egentlig ment som en morsom tråd tror jeg :-)
mammaentiltrulte Skrevet 25. juli 2007 #23 Skrevet 25. juli 2007 her er pappaen faktisk utlig flink. hadde ikke trodd et på forhånd. en stort sett så matcher alt hun ser minst like flott ut når ha kler på som jeg
Mamman til M&E Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 25. juli 2007 Huff ja, det var virkelig ment som en morsom tråd, tror jeg gir opp jeg Må alt her inne ende opp med slike type tråder? Jeg trodde virkelig i mitt lille hode at en slik tråd kan vel ikke skape noe bråk, men så feil kan man ta. Jeg som virkelig er opptatt av at pappan skal slippe til og som ikke kommenterer alt som er "feil" (innrømmer at jeg må "bite meg i tungen" av og til men dog...) Huff, nesten så jeg ble litt lei meg her nå.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #25 Skrevet 25. juli 2007 Hvis mamma til en stor og en liten kan bare la være å svare, så tror jeg at det er bedre. Med en gang hun svarer så blir folk aggressive har jeg merket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå