adriana78 Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er en av de heldige utvalgte som er rammet av fødestengte avdelinger. Der jeg bor er det denne uka ikke en eneste jordmor å få hjelp av. Vi er da henvist til våre fastleger og jeg kan ikke akkurat si at jeg er fornøyd med min. Var på kontroll i dag og det tok max ti minutter. Han undersøkte urinen, tok blodtrykket og kjente på magen samt tok fosterlyden. Det var alt. Ikke spurte han om hvordan jeg hadde det eller følte meg nå knappe to uker før termin. Men han tok sin rett til å skrive at jeg var i fin form uten å spørre og han skrev til og med ned vekta mi uten at jeg veide meg.Som så mange andre har jeg et behov for å snakke om det som venter meg men det er bare å glemme for det er faktisk ingen der som er villig til å høre. Legen jeg går til har sagt at han ikke har særlig peiling på svangerskap og gravide og det merkes, men han kan si at han kan ta imot ungen min nede på et akuttrom på sykehuset dersom jeg føder denne uka. Veldig betryggende må jeg si. Før gikk jeg rundt å så frem til disse kontrollene, men nå blir jeg bare frustrert..En fattig trøst er at jeg har født en gang før.men synes oppriktig synd på alle førstegangsfødende som kanskje trenger ekstra støtte. Den dagen jeg skal føde må jeg reise på et annet sykehus litt over en times kjøring herifra, men der har de det så travelt at jeg vet ikke om de har tid til å ta seg av meg, det sto det om i avisa i dag. Og jeg som liksom trodde det skulle være mye bedre å føde på små plasser fremfor store. Dette er bare helt tragisk og alt for å spare noen usle kroner i et så rikt land som Norge. Hvor er vettet og forstanden?? Var på et informasjonsmøte for litt siden angående der de avsluttet møtet med å si at det ikke kom til å bli slik neste sommer. Nei takk, blir ingen neste sommer på meg, isåfall er jeg sinnsyk i gjerningsøyeblikket.
bell3, fikk gutt Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Hei har det akkurat likedan her. Hvor er det du skal føde? Kjempefrustrerende! Blir så utrolig irritert !!!!!!
Anquor Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 eg får vel melde meg inn i klubben eg også.... føda er stengt inga jordmor, for ho er på ferie og fastlege på ferie..... så her er det berre å kniipe igjen ;p argh...frustrert...
bell3, fikk gutt Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hei stinemor, vet at du og er i Volda.... Når har du termin?
Anquor Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 har termin 10 aug. går å kjenner på litt no og då, men håpar ho kan vente til mandag du da?
adriana78 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2007 svar ti Bell3. Skal føde på helgelandsykehuset i Sandnessjøen. Hvis jeg rekker det da. Har hatt en rask fødsel sist så jeg får bare håpe..
bell3, fikk gutt Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 termin 11 august. Men føden åpner vel ikke før på onsdag...?
adriana78 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2007 føden i sandnessjøen har åpnet igjen sist mandag. Hvor skal du føde?
Anquor Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 føda i volda der eg og bell3 skal føde opnar no på mandag 30 juli kl 07.15
Kaffelatte Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Verdens rikeste land my ass! Jeg har stor medfølelse med dere. Selv er jeg så heldig at jeg skal føde ved et universitetssykehus, de stenger ikke føden om sommeren. Men gud, jeg føler med dere, det skal dere vite. Det burde ikke være sånn i landet vårt.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Når sykehusene går så langt og stenger fødeavdelingene, så burde de jaggu sende ut en liste et år i forveien... Med hvilke måneder man kan hoppe rundt i loppekassa, og hvilke måneder man IKKE kan. For eksempel: "Dette er et informasjonsskriv fra Sykehuset, Fødeavdelingen. Da vi skal holde stengt førstkommende år i månedene juni - august, anbefaler vi at De ikke har noen form for seksuell aktivitet som kan resultere i fødsel disse månedene. De bør altså avstå fra denne type aktivitet i månedene september, oktober og november. Dersom De er avholdende fra august til og med desember, burde De være sikret. Takk og farvel." Hurra for Norge.
Anquor Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 hehe ja..... babyboom før og etter stenging fekk beskjed om at "neste år skal vi mest truleg ikkje stenge føda" ja, men ka i Hel**** hjelper det meg? har ikkje planar om å ha en til neste sommar.... men men...ser ut til at ho kan klare å vente ja her blir sikkert overtid å heile pakka! unødig bekymring for min del då
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå