jenta fra havet Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Så har jeg tatt opp temaet igjen.. fortalte sambo i går kveld at jeg hadde laget et slags overslag på hvordan det ville være med fødselsstipend og forsørgerstipend ift. utgiftene med baby. Han synes det hørtes bra ut, eller det vil si, jeg sa "høres ikke det bra ut?" og han sa "ja".. Tror det er vanskelig for ham å snakke om å få barn for tiden. Det sitter liksom fast i smilet hans eller no. For når jeg tar det opp (det er sikkert et par - tre mndr. siden jeg tok det opp for alvor sist) så smiler han masse, men sier ikke noe som hverken bekrefter eller avkrefter. Det er fryktelig vanskelig!! Vi har snakket om "løst og fast" rundt våre fremtidige barn i sikkert et par år, og da har han klare meninger om alt fra navn til bollebaking, men så når jeg da spurte helt konkret, og ville snakke om å virkelig gjennomføre det, så blir det sånn som i går... Og fordi han ikke vil si noe særlig, så ender jeg opp med hundre tusen fortolkninger og føler meg som om jeg har utlevert hjertet mitt til vurdering, og så sitter han bare der og ser på det!! ... men det at han er så god og smiler og det gnistrer i øynenene hans, og at han klemmer meg hardt, gjør jo at jeg burde se positivt på det, og det gjør jeg ! Men likevel så er det vasnkelig. Trodde det var fiskene og ikke steinbukken som var en drømmer som aldri fikk noe gjort..! (jeg er fisk og han steinbukk) Han sa jo en ting da, og det var at han vil dra på utveksling ett semester til utlandet. Vi har snakket litt om det den siste mnd sånn ca.. jeg argumenterte da med at det går an å gjøre det med barn også..! (så noe om det på nettet i går) jeg er kanskje en drømmer likevel, i og med at jeg "forventer" at vi skal kunne bli prøvere før jul..eller helst i morgen! ;o) Det er kanskje et godt ompromiss om vi drar til utlandet ett semester, og så setter igang.. Men det må bli utveksling til neste høst, og da blir vi ikke prøvere før våren 09.. Sukk. Er jeg bare ung og utålmodig? Klager jeg for ingenting? Åh! Jeg vil starte nå! Jeg vil leve livet nå! Tenkte på, på vei til universitetet i dag, hvor utrolig det blir med en liten skatt som sier "mamma!" til MEG:)
jenta fra havet Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. juli 2007 åjåjåj.. sambo kom uanmeldt innom meg på lesesalsplassen! Satt med en annen internettside oppe da, men det stod "barnimagen : forum" nede "på linja" ...! Han kommenterte det ikke, men jeg tror han så det:) Han ble ikke sinna:) bare blid og gla:) Har jo ikke snakka nå mer siden i går, så det er bra at han er happy!! vi snakkes jenter! Nå må jeg pakke sammen, og gå etter'n. Han gikk i forveien..)
Penger Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Hører egentlig ikke hjemme på disse sidene, men jeg fallt for innlegget ditt. Det er det mest fantastiske i hele verden når barnet sier mamma for første gang og det er jeg helt sikker på at du vil få oppleve. Du er nok litt utolmodig, og det er det iallefall typisk å være for en fisk. Å bytte studier i utlandet for å prøve å få barn når han kommer tilbake hørtes ut som en lur plan. Viktig at det ikke blir en utpressningsplan da, for da blir han kanskje lei og går sin vei og det er iallefall ikke det vi vil oppnå. Kos deg med studiene, verden og planleggingen.
jenta fra havet Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Nei, det er ingen utpressing på gang.. Har snakket mer om saken, og jeg synes det er greit at han vil til utlandet ett semester,fordi det betyr mye for ham og fordi det kan hjelpe ham mye videre i studiene ved å lære ett nytt språk, være i et "bedre" akademisk miljø osv. Vil jo på INGEN måte presse ham inn i noe. Han må være med 100%, det blir ikke riktig for noen parter ellers. Men han skjønner at jeg vil stifte familie, kjøpe leilighet osv..! Var innom BurgerKing (av alle ting..) etter han hadde "ferska meg" i BIM surfing, så var det en babystol ved siden av det bordet vi satte oss med, han pekte på den og gliste lurt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå