*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Har termin i morgen - har hatt masse mensesmerter, tak i ryggen og kynnere lenge....har masse nedpress og det føles som om hun skal falle ut når som helst;o) Hos legen i dag viste det seg at hodet enda ikke er festet....og han sa også at hodet var for langt oppe til at det kom til å skje noe snart...(((( Han kjente det over skambenet eller noe, og det måtte visstnok lengre ned. Trodde ikke det var mulig jeg - hun ligger jo så sinnsykt langt nede i magen, jo! Nå har jeg bare mest lyst til å grine.... Fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig med flere timer - bare å ringe føden om jeg skulle gå 12 dager over....hmmmm....
Kufiolilla Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Usj... men vet du, plutselig kan det skje saker og ting likevel ) Søsteren min fikk liknende beskjed, men to dager senere var babyen ute!
@nne p@ l@nne Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Æsj så innmari kjedelig beskjed å få!! Var du hos vanlig allmennlege? Hode trenger jo ikke å feste seg før akkurat under fødselen hos de som har født før da! Synes det var litt rart at du ikke skal på kontroll der før om 12 dager, men det er jo det nye det nå at man skal minst mulig på kontroll. Men du har rett på det hvis du ønsker det. Håper ting skjer litt før legen tror det skjer noe da :-) :-)
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hørtes ut som en kjip vikar som helst ikke vil jobbe.. håper han tar grundig feil.. Legen min sa det samme som @nne ang festing av hodet så det kan jo gå kjappere enn hva legen antyder også da og om ikke det gjør det, så er det kanskje en trøst at andre har 5 uker igjen og også syns at bebbis skal komme snart
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2007 Vanlig allmennlege, ja - fastlegen min har ferie nå og jm er sykemeldt...
@nne p@ l@nne Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 He, he da hadde jeg valg rett og slett tro at han ikke hadde peiling på hva han snakket om. Litt for å trøste meg selv, men også fordi jeg har erfaring med at vanlig allmennleger ikke alltid klarer å kjenne så godt etter "oppi der" og fortelle hva som foregår, enn folk som faktisk jobber med det til daglig. Kanskje må du gå lenge over, men det er sikkert like stor mulighet for at du ikke må det da.
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2007 Ja, får håpe han ikke har peiling...blæhhh...har bare lyst å vite når hun kommer, he he - er jo tortur dette her;o/ Gikk fem dager over sist, men hadde ikke så mange vondter og plager da så da var det ikke så ille....selv om jeg var passe lei og utålmodig på slutten...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 For en nisse! Trodde man skulle på kontroll en gang i uken jeg på slutten? Har termin og kontroll i morgen, og vil ikke bli avfeid på den måten! Håper bebisen din kommer snart da Rutletutt!
bell3, fikk gutt Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 jeg er ganske sikker på at du har krav på overtidskontroll, så det hadde jeg villet sjekke opp. Det er viktig at de følger opp på det!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Du skal jo tilbake på kontroll i uke 41 om du ikke har født før?? trodde det var helt vanlig praksis? hvor går du til jordmor? setter de ikke inn vikar? jeg ville bedt om en kontroll etter 1 uke igjen. har termin i morra og var til kontroll idag og fikk enda en kontroll 1.august. er jo viktig å følge med nå når morkakefunksjonen er litt nedsatt? dessuten sier vel ikke dette om hodet har festa seg/er langt nede noe når du er 2.gangs? da går jo hodet ofte ned i bekkenet først når du har begynt å få rier?(vanligvis sånn, sa min jordmor.) lykke til. syns det er trist at du ikke blir tatt mer på alvor. når du har masse vondt og plager og attpåtil har en 2 åring burde du fått overtidskontroll litt tidligere, er jo ikke ok å være utslitt før fødsel da... kunne du snakket med fødeavdelingen før kanskje??
lb71 Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Kiip beskjed å få altså. Men som flere nevner over her så skjer jo gjerne ting på få dager ikke nødvendigvis at det tar flere uker... Mange som missforstår det der med hodet som er festet hos flergangsfødende. Det er ikke det som er avgjørende, om hodet er festet eller ikke. Det som derimot har stor betydning er om babyen har sunket godt ned i bekkenet. Det er to forskjellige ting ser dere. Fødselsprosessen med rier utarter seg nemlig slik at riene ikke får ordentlig tak i babyen om denne ikke ligger godt nok nede i bekkenet. Riene skal jo ta tak i babyen og være med på å presse denne gjennom fødselskanalen. For at dette skal skje effektivt må babyen ligge nede i bekkenet der riene foregår. Det er vanligere at riene starter først etter at babyen er kommet så langt ned og det er derfor legene antar at fødselen ikke er nært forestående når babyen ligger høyere oppe. Men som sagt, babyen kan jo pluttselig i løpet av noen dager skli ned og fødselen kan starte umiddelbart. Så ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Forsøk å gå mye. Det sies å kunne hjelpe på nedpresset. Håper du får en rask og grei fødsel når den først kommer igang. Lykke til
Kaffelatte Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 En ting er nå at du kanskje går på overtid, men du skal da ikke vente nesten 2 uker før du skal på kontroll igjen, når du har termin i morra. Det er bare tull. Man skal ha hyppigere kontroller når man er gått over termin. Lykke til, og håper fødselen starter snart. Muligheten er nok stor for det likevel, selv om hodet ikke er festet. Jeg ville stolt mer på en jordmor enn en allmennlege som ikke vet opp og ned på en vagina (som en BIM-bruker så fortreffelig uttrykte det i en annen tråd;o)
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2007 Ja, legen sa også at jeg skulle gå meg en lang kjapp tur....ha ha - kommer meg jo knapt opp fra sofaen og inn på kjøkkenet pga bekkenløsning:o(((( Ja, jeg vet jo dette med hodet som ikke behøver å feste seg....men ble så skuffa da han sa det med at hodet lå for høyt oppe til at det ville skje noe snart....*gråte en skvett*....
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. juli 2007 Tenker på dette med morkaken...har hatt samme sf-mål og vekt de siste tre ukene nå....legen sa ikke noe på det, men kan det bety at jeg bør være litt obs? Sist jeg var gravid steg i allefall sf-målet helt på slutten også... Ikke optimalt å ha termin midt i fellesferien tydeligvis;o/ Ble mye bedre fulgt opp forrige gang, ja...
mildemia Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Dette høres merklig ut, ring og snak med din fødeklinnikk. De bør vudere deg i tilfelle du må ta keisersnitt. Ring og hør så du slipper du og uroe deg unødvendig. Dette ordner seg!
ramløsa- nok en gang Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes også det høres ut som en ubrukelig lege, og at du bør ta kontakt for ny kontroll. Er ellers i samme situasjon, men førstegangsfødende, har forstått det som at det er da dette med hodefesting er mest vanlig som forvarsel for fødsel. Synes derfor ikke det virker helt kvalifisert- dessuten virker det som han var ganske usympatisk. Det er vel det siste du trenger nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå