Beibi82 Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Har tatt to nye tester, er 7+5 i dag. De er veldig svake da har jeg trolig hatt en MA eller?
Bebbiss Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 MA? Sett flere bruke denne forkortelsen, men hva står den for egentlig?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 den halveres for hver dag, men har du ma er det ikke sikkert den vil synke
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Hva betyr MA? Er det spontanabort du mener? Beklager å ikke ha noe svar til deg, ble bare litt nysgjerrig. Har selv hatt SA og utskrapning som jeg trodde var MA, men jeg tar kanskje feil.. Men om du har hatt en SA/MA så må du ha blødd, har du det? Det er ikke snakk om bare noen dråper blod, men du blør ordentlig sånn som ved mensen, gjerne med klumper. Jeg hadde veeeeeeldig vondt 1 gang, men 2 gang var det som en vanlig mens... som bare hadde vært forsinket om jeg ikke hadde visst jeg var gravid;o) Og så lurte jeg på det med HCG nivået.. Etter en sa tar det ca 6 uker før det er ute av kroppen.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 MA og SA er ikke det samme:) SA (spontanabort) vil si at fosteret dør og støtes ut av livmoren. Man vil da få en blødning. Ved MA (missed abortion) dør fosteret i magen uten å støtes ut av livmoren. Man vil altså ikke få noen blødning (og derfor ikke merke at fosteret er dødt), og man må inn til ul for å få konstatert at fosteret ikke lever lenger. Fosteret vil som oftest støtes ut av seg selv etter noen uker, men dersom ma oppdages tror jeg man får utskrapning. =)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 aha, derfor jeg hadde en utskrapning da;-) Takk for svar!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Ja, det kan hende:) Det hender man får utskrapning etter en SA også da, hvis ikke alle restene har kommet ut. Uff.. Ikke akkurat lett å orientere seg i denne jungelen av forkortelser og snakk på bim;) hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå