Gå til innhold

erfaring med gulv? glatt? matt? hva bør man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har et gulv nå. syntes det er veldig fint og sånn, men flekkene syntes jo med en gang.. og spesielt hvis sola skinner inn her. vasker vi gulvet så syntes ikke det dagen etterpå med barn hus. er så lei av at det er så vanskelig å holde "rent". gulvet vi har har en litt glatt overflate, sånn at det skinner litt av gulvet på en måte.

vi flytter nå og skal pusse opp. og orker ikke ha samme "problem". ikke at jeg skal slutte å vaske gulv, men at jeg slipper å gå over det heeeele tiden blir gal. så lurer på om det er lurt å ha et "matt" gulv. et hvor overflaten ikke er så "glatt" på hvis dere skjønner? =) bare sånn at hver minste lille flekk som kommer på gulvet ikke trenger å lyse opp sånn.

vet ikke hva som er lurt å velge jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har glatt gulv, kjempe fint gulv. Men jeg treeeger livet av meg at vi valgte det gulvet, ser skittent ut med en gang. Må vaske det hver eneste dag....... Heller ikke smart å ha mørkt gulv.

Skrevet

vi har matt gulv, oljet parkett. det er et strev å vaske, for alle flekker trenger inn, og kluten/moppen må dyppes i vann HELE tida fordi gulvet suger vann. neste gang skal jeg ha lakket gulv, ja. (bor ikke i egen leilighet, ellers hadde vi gjort noe med det)

Skrevet

Har du parkett sá kan du velge matt lakk, da skinner det ikke.

Det finnes oxo vinylgulv som har matt overflate.

(har rádfórt meg med pappa´n min som har over 40 ár i bransjen - Han sier oxo at det avhenger litt av hvilke(t) rom det er snakk om).

Skrevet

Jeg ville valgt, om jgeg fikk velge fritt.... parkett med matt lakk, det er den perfekte løsningen for meg... Lett å vaske, og det skinner ikke....jippi!!!!

Skrevet

uff ja nei det er ikke lett.. vil liksom ikke velge "feil" gulv igjen da..

Skrevet

Vi har mattlakkert eikeparkett og er veldig fornøyd. Har ikke noe problem med flekker (hvis ikke det er saft o.l som støvet setter seg i) eller sånn. Hybelkaninene viser jo såklart, men etter vi slapp å ha tørkestativet stående fremme så har de blitt kraftig redusert :o) Ikke er det så mørkt at vanlig støv vises heller (annet enn i solstrålene, så det var bare et "problem" når snupp var baby og jeg krøp rundt på gulvet med henne. Da må det jo nesten tørkes over hver dag uansett...

Skrevet

Det beste er á kontakte fagpersoner pá fargehandelen. De vet faget sitt og kan rádfóre og veilede deg gjennom de ulike alternativene som finnes.

Men som sagt matt gulv er det beste, da vil det ikke skinne.

Kontakt din naermeste fargehandel du sá fár du hjelp i fra alt til hvordan legge gulv til hvor varmt vannet bór vaere ved vask av parkett :o)

Skrevet

ville absolutt valgt matt !!

har arkett med blank lakk nå, og det ser møkkete ut med en gang !!

Skrevet

ja da blir det nok noe matt.. orker ikke dette mer. hehe.. men det var det jeg så for meg at var litt lurere ja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...