Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Som Miren85 under her hadde jeg også smerter på høyre side i uke 8, så ille at jeg gikk hjem fra jobben den dagen. Hadde også litt brunlig utflod. Snakket med legen, som ikke var bekymret, svangerskap var verdens mest naturlige ting osv, og enten gikk det bra eller så gjorde det ikke. Uken etter hadde jeg første vanlige svangerskapskontroll, der gjorde han ingenting annet enn å fylle ut papirer og rekvirere blodprøver. Nå er jeg 12+3 (og hører vel sånn sett til på 2.tri, men syns temaet hørte til her inne...) Det burde vel ha skjedd noe mer til nå dersom jeg har hatt en MA? Er så bekymret med jevne mellomrom. Er fremdeles kvalm og uvel. Men i dag tidlig tok jeg av en eller annen grunn en gravitest (billigtest) og den ble så svakt positiv så da ble jeg jo bekymret igjen da... Håper jeg snart får vite sikkert at det er liv der inne...
miren85 Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 hei, tenkte jeg kunne svare deg. grunnen til at jeg var veldig bekymret er at jeg ble lagt inn et par ganger på sykehuset i fjord pga smerter i underlivet. Jeg var da ikke gravid , men tok lapraskopi og de fant ingenting. Smertene har kommet å gått en stund og nå er de som smått tilbake. det er fryktelig ubehagelig. Dro derfor til legen for å få videre utredning og UL. Hvis du er bekymret så snakk med legen din, kanskje du kan få en tidlig UL. Men det er nok ingenting å bekymre seg over, du er jo godt over 12 uker:) Jeg er bare redd for at jeg kan være gravid utenfor livmor, siden smertene har vedvart så lenge. Men snakk med lege om du er urolig, og be om en tidlig UL. Men alt er nok bra med deg og den lille spiren din:)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 HEI:) Hvis du er bekymret synes jeg du skal ta kontakt med legen din. tok han ingen gu da du var på kontroll ved 9 uker??? slik som det høres ut tror ikke jeg du trenger å bekymre deg, litt brunlig utflod er det mange som har! men mitt tips er å ring legen og be om en gu, eventulet ring til en kvinneklinikk eller lignende hvis det fins i nerhetene av deg, da kan du få ul:) Lykke til:) klem
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Huff takk for svar. Tror jeg bør skifte fastlege, for kan egentlig ikke snakke med legen min i det hele tatt, han behandler meg som en kollega (er ikke lege, men jobber i helsetjenesten), ikke som pasient. Slitsomt, det blir liksom helt feil. Dessuten bruker han all tiden til å snakke om alt mulig annet. Lurer på om jeg får bestille privat UL. Noen som vet om det tar lang tid å få time i Bergen? Takk for svar Miren85, håper alt står bra til med deg og spiren din.
miren85 Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Takk. Skal på UL klokka 11 imorgen...så tvi tvi. Har du søkt på Volvat.no? det er noe privatklinikk..tror de har det i bergen også hvis jeg ikke tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå