Vesle mor Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har kommet inn på førskolelærer linja, men klarer ikke å bestemme meg..Deltids studie, men jeg må jobbe vedsiden av skolen... tror det blir veldig tøft, har 2 barn 1,5 +3år...Driver egen familiebarnehage med 8barn...
Dotten Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg hadde kastet meg på det. Blir nok veldig slitsomt, men husk det bare er for en periode. Og så får vi håpe mannen din stiller, ev. annen familie og venner, når det står på som verst, (eksamen o.l.) slik at du får konsentrert deg om lesingen. Går det ikke, kan du jo slutte.... om det ikke koster masse penger da Lykke til!
Vesle mor Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2007 Det er samlingsbasert studier 6uker i halvåret, da må jeg bo på skolen, pluss all praksis ukene kommer i tillegg, det er også ca 6uker i halvåret.. som jeg ikke har mulighet til å være hjemme eller å jobbe noe ekstra vedsiden av.. jobben jeg har nå er fra 7-17, ganske lang dag... Noen andre som er studenter her?
imsdal med julesmak Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Er akkurat ferdig med det studiet du er kommet inn på. Hvis du bare er motivert nok går det fint. Har gått desentralisert sammen med en gjeng med mødre på ca. 40 med ditto familie, barn osv. Alle i klassen har jobbet ved siden av, fra 50 til 100 prosent stilling. Så hvis du ikke stiller for høye krav til egne prestasjoner (slik at du med lese konstant) bør det ikke være noe problem å klare det )
mei Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Det høres vel tøft ut synes jeg. Kan du ordne det annerledes. Feks ikke drive barnehage selv,men jobbe noen timer i uken i en annen barnehage og kombinere dette med studier. Ellerkan dere klare dere uten din inntekt en stund, feks høre med banken om dere bare kan betale renter og ikke avdrag en periode og er det kanskje andre utgifter dere kan kutte ned på? Bare tanker/forslag..... ikke lett det der. Er selv i en situasjon hvor jeg har en veldig spennende og utviklende jobb,men vurderer å gå over i en jobb som krever mindre for å få mer tid til familien, venner og egne behov (trening, venninner)
Vesle mor Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2007 Etter å ha driveteiet en familiebarnehage i så mange år tror jeg nok ikke at jeg må lese så mye, er veldig inn i jobben min, derfor jeg søkte... men jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å kombinere jobb, studier, trening, barn og samliv ... Har ikke så mye familie som kan stille opp for oss, og mannen min eier sitt eget selskap som krever han fra veldig tidlig på morran til han bare må slå av mobilen tilslutt når han kommer hjem..
så var vi 4 Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Selve skoledelen blir sikkert å gå greit, men praksisen blir nok slitsom vil jeg tro. Men med rett innstilling klarer man det meste
dritgrei hei hei! Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 kast deg på det varer ikke evig, men om du kjenner at det blir for tøft så gir du deg! det er ingen vits å slite seg ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå