Gå til innhold

Har dere det helt strøkent hjemme på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det rotete, men reint. Jeg vasker eller støvsuger nesten hver kveld etter at ungene er i seng, men på dagtid får de lov å leke og rote både i stuen og på rommet... Skal selvfølgelig lære å rydde etter seg på sikt, men jeg springer ikke etter og rydder under lek.

Grunnen til at jeg spør er at naboen min er av typen som MÅ ha det helt strøkent hjemme til en hver tid. Hun rydder, vasker og ordner konstant. Å leke med ungene har jeg aldri opplevd at hun har gjort. Hun ser til at de ikke skader seg, men å leke får de gjøre selv (og da helst ute eller inne på rommet sitt) Det er ikke lov å ha leker i stuen deres...

Jeg har selvsagt ikke sagt noe til henne, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene hennes er 2 og 5 år forresten...

Min eldste er 2,5 år.

Skrevet

Jepp stort sett. Bortsett fra mandagene, for da har vi vært hjemm ebgge i helgen, og da vil jeg heller være sammen med samboern enn å gjøre rent og rydde.

Men gutten vår er jo så liten ennå da. Så er jo derfor :)

Skrevet

Storts sett strøkent ja,ellers blir jeg splitter pine gal;)

Snuppa på 2år får leke og kose seg,men så fort hun ikke gidder mere,iler jeg til og rydder.Vasker og støvsuger så og si hver dag.Må bare ha det rent og ryddig;)

Skrevet

Hehe, nei her er det ikke strøkent. Eldste er 3,5 år og minste er 8 mnd, og de roter begge to. Men, det får de lov til. Og eldste er ganske flink til å rydde, så jeg syns det er helt greit.

Skrevet

Langt ifra strøkent her hvertfall.. Eller, idag ser det ganske greit ut, for jeg tok et skikkelig tak igår da. Men sånn til vanlig, nå når det er ferie og "innevær" er det masse leker her ja!

Skrevet

Selv vi som har hjelp i huset har det ikke stroekent overalt. Man rydder jo ikke der hvor ungene leker.... De maa da faa leke i fred :)

Men her skal det ryddes paa stua ol foer de evt forflytter seg til et annet rom.

Men det er selvfoelgelig hvis de er ferdige med leken da.... Men de kan ikke ta 5 timers pause og saa komme tilbake da...., men pause til middag ol kan de ta, men da skal det lekes med etterpaa eller ryddes....

Dette gjelder da hovedsaklig eldstemann paa 2,5 da, mini er bare 13 mnd.

Skrevet

Her er det ikke strøkent hverken på dagtid eller natterstid.... Rydder sammen det værste når gullet har lagt seg, men det er slett ikke sjelden at det ligger litt småtteri og slenger her i huset. Et blad, en avis, dagens post, putene i sofaen er ofte litt hulter til bulter, noen skopar på verandaen, kjeler og andre ting til tørk på kjøkkenbenken.... Gidder ikke å bry meg, skulle jeg hatt det "strøkent" til enhver tid, så ville jeg ikke rukket noe annet..... Vi lever og bor her, og det synes jeg er helt greit at vises.

Skrevet

Jeg syns det har litt med innstilling å gjøre. Jeg ønsker å bruke tiden sammen med ungene og snakke med de/ leke med de. Selvfølgelig skal de lære og leke selv, men det er jo så koselig å leke sammen... ;-)

Når vi er ute er jeg sammen med eldstemann og snakker med han/ leker med han mye av tiden. Hun ordner i bed etc mens ungene leker selv.

Ingenting er svart/ hvitt selvsagt, men jeg må si jeg har reagert på dette flere ganger.

Skrevet

nå når unga er blitt 9, 4 og 2 så er jeg blitt drittlei av å ha leker i stua osv...

de tar seff med seg noen leker ned fra rommene deres, men jeg prøver det jeg kan å holde de der inne...

har falt av flylady for en stuund siden og har ikke kommet ordentlig inn i det igjen ennå.. så jeg har det ikke konstant strøkent her hjemme lenger..

men det er faktisk mulig å få det til uten å fly rundt å rydde og vaske hele dagen

Skrevet

Tro meg! Her er det alt annet enn strøkent.

Jeg har ferie fra i dag av, og vi reiser bort i morgen. Må særiøst gjøre noe her, for dette blir en skam å komme hjem til.

Skrevet

på kvelden etter ongan e i seng e det ganske strøkent, men ikke så lenge de er våkne og leker. Vi har ikke huset vårt på stas...kanskje også derfor mange av naboongan kommer hit, her får de leke, både inne og ute...men de må rydde litt etter seg da;)

Ser heller ikke på leker som rot, da er det verre med klær som slenger overalt. Så er det viktig at det er rent...

Skrevet

Prøver på det ja, ingen andre enn meg som ¨må ta d , så venter jeg, blir det bare mer for meg å gjøre senere, lettere med litt om gangen heller enn MASSE på en gang =)

Skrevet

Jeg begynner hver dag med å støvsuge stua og vaske over kjøkkenet osv. Ungene på 6 mnd og 3 år har ikke lov å ha leker i stua, kommer det leker ned så teller jeg til 10 og er det ikke bært opp på rommet da så havner de i en eske som jeg ikke har planer om å la henne få tilbake før jul. Men nå har vi to etg. Og snuppa på 3 år har ett eget rom med leker og en loftstue med alt hun trenger av plass . Men nede har vi stue og kjøkken i ett og der vil jeg ikke snuble i leker. Vi har en sånn gåstol til den minste og en kurv med sånn typisk rangler og ting. En annen grunn til at jeg ikke vil ha leker i 1 etg. er jo at da har jeg 3 åringens leker som dukker opp over allt og ikke alle er like trygge for en baby som kryper rundt, og nå som hun har begynt å krabbe så får hun tak i allt. Nede så er det ikke noe smått på gulvet så der er hun helt trygg. Og storesøster vet at hvis hun tar leker ned så får hun de ikke tilbake. Hjemme hos oss er det heller ikke lov å sitte oppå bordet , hoppe i sofaen, leke med gardinene, dra ut av kjøkkenskapet eller tegne på veggen. En av grunnene til at jeg er blitt litt småstreng er at hos min svoger er alt lov, så de har tegninger på veggen, ett hus som ser bombet ut, mat over hele huset når han på 2 finner ut at han skel tømme matskapet og strø erter i hele huset, de brukte ett år på å få seg støvsuger så du kan tenke deg standaren... ungene spiser mat på gulvet uten tallerken, fordi de liker det. Stuebordet er ett sittemøbel for barna, kaffeflekker over allt pga alle kaffekoppene som går i gulvet når barnet leker oppå bordet. ødelagt pc og tv skjerm full av matrester følger også meg. Vi kan ikke besøke de for det er så rotete at jeg får angst, og ikke hæler jeg spise noe der for barna leker med pålegget... og så kommer de til oss og jeg går rundt og sier nei og er i følge min svoger en skikkelig heks som ikke lar barna kaste ball i stua.

Skrevet

reint og ryddig når vi står opp, kaos hele dagen, men ryddig og reint når croft går til sengs. orker ikke ha kaos når jeg har min fritid på kvelden :) orker heller ikke våkne til kaos :)

Skrevet

Jeg har det rent og ryddig, men det ser ut som det bor folk her og :)

Skrevet

Det fins vel en mellomting..? Jeg mener ikke at de skal få lov til alt, men litt biler og sånt i stuen går fint....

Ungene bor jo her også og det må da være kjedelig å alltid leke alene på rommet sitt mens mor pusser på "IKEA-katalog looken"?

Skrevet

Her står det meste på hodet... Prøver å få ryddet unna hver kveld, men er ikke alltid jeg orker. Støvsuger eller vasker ca. 1-2 ganger i uka, så ikke alltid like reint heller. Men kjøkkenet prøver vi å holde noenlunde ok.

Stua vår ser ut som et lekerom, men vi har ikke noe godt alternativ til plass å leke så da blir det sånn (soverommet er opp, det er høyt ned om han klarer å åpne vinduet og han er kun 2 år - liker ikke å la ham være der alene).

Det er like mye ungenes hus som vårt. Men han får ikke klatre på hyller/bord, hoppe i sofaen og tegne gjør vi kun når vi sitter ved kjøkkenbordet.

Skrevet

Hmmm, her er det verken rent eller ryddigt! Men nå for tiden bor vi hos mine foreldre (bygger hus), hvor alt alltid står på hodet og min mor som må gjøre alt i tillegg til full jobb. Prøver å fikse litt opp nå når vi bor her, men er så mye dill dall over alt jeg ikke vet hvor skal gjøres av.

Men idag har jeg vask og rydda kjøkkenet og støvsugd så og si alle gulv! Synst det er viktig at kjøkkenet er rent. Ellers så er jeg ikke så forbaska nøye... støvsuger når det MÅ gjøres, og vasker sikkert aaaaaalt for sjeldent! Men det ser sånn ok ut fordet om=)

Skrevet

Her føler jeg det ser konstant bombet ut hele tiden,og jeg blir superstressa av rot og skitt,men skitt au....

Har 3 unger, 8 år, 6 år og 15 måneder,alle roter (inkludert gubben.....og meg.....)

Rydder hver kveld . Tar over kjøkken hver kveld. Annenhver kveld vasker jeg hele huset. Alt etter leggetid av småtroll :-)

Minste er helt turbo,så da blir hele dagene brukt på å passe og aktivisere henne. Hun vil ikke leke alene enda,og er ett stort troll. Skal bare gjøre ting hun ikke har lov til.... :-D Så her har jeg ikke mye tid å avse til rydding på dagtid

Skrevet

Er nok noen leker som flyter, men har det likevel ganske ryddig og rent. Ungene leker der jeg er, og har aldri brukt romma sine noe særlig. Først etter de ble tenåringer. Vi er ute en lang tur hver dag. I går 20000 skritt, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...