mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Beklager at jeg virker litt frustrert og sint, men akkurat nå har jeg litt frustrasjon som må ut. Har nettopp kommet hjem fra trygdekontoret der jeg ringte forrige uke å ba om timeavtale for å få hjelp til å sette opp denne permisjonsoversikten. Jeg møter opp idag når jeg skal, saksbehandleren kommer, aldri sett et smil på den dama!, viser meg inn på et mørkt kontor, skrur ikke på lyset, stiller seg bak pulten, setter seg ikke, viser ikke tegn til at jeg skal sette meg, men jeg setter meg....mest på trass, men også pga vondt i bekkenet. Bare dette første møtet er nok til å bli frustrert!!! Jeg viser så denne dama oversikten som vi har laget om nå det er permisjon, ferie, hvem som skal ha permisjon når osv....egentlig en veldig grei oversikt(hvertfall for våre arb.givere!), og da er det klaging og stønning fra første blikk. Hun klarte ikke å forstå hvem som skulle ha permisjon eller om det var permisjon eller ferie. Jeg kan si at på oversikten står det; hvem? mor eller far (burde da være enkelt å vite hvem som er hvem), antall uker permisjon (burde da være greit å forstå at dette faktisk betyr permisjon og ikke ferie) osv. Dette ville hun ikke forstå selv om jeg forklarte gang på gang. Og så var det jo det store spm hvor mye i % jeg skulle jobbe og ha permisjon. Det var jo faktisk dette jeg ville ha hjelp til, og jeg forklarte at det var derfor jeg satte opp en timeavtale. Jeg har fremdeles ikke fått vite hvordan jeg skal sette dette opp, utenom at jeg burde sette opp i kolonner nedover, en for far og en for mor (nå har jeg satt det opp bortover med datoer nedover, og så skrevet tekst bortover). Det burde virkelig følge med en oppskrift på hvordan man setter opp en permisjonsoversikt og en behjelpelig saksbehandler når man ble gravid!!! Beklager utblåsningen,men hvordan skal vi kunne vite alt når vi er førstegangs?!? Jeg skal nå se på permisjonen igjen for ente gang, og prøve å få inn litt %...............Søren ikke lett når far vil ha en del permisjon, og vi må gjøre det vi kan for å få forlenget permisjonen lengst mulig.......
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Fyll ut de papirer du må.. legg ved et vedlegg om hvordan dere fordeler det - så grundig som mulig.. husk å send til "alle" som skal ha og at alle skjemaer er utfylt og DRIIIIIIIIT i den hora på nav.. send inn det dere har så blir dere kontaktet dersom noe er uklart eller mangler..
pandabjørn Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 huff da....hørtes ikke bra ut hun saksbehandler der...håper hun bare har en dårlig dag men synd at det skal gå utover deg! men å kalle henne for hore synes jeg er litt vel drøyt Fabel_Aktiv med Super_Aktiv du kunne ha funnet på et annet navn enn hore vel?
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 helt enig.. sorry - mente ikke å fornærme noen... men er så forbanna på saksbehandlere selv her jeg sitter og svarte litt i raseri..
petite fleur Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Sånne folk skulle ikke jobba i serviceyrker!! Også ikke gidde å sette seg ned en gang.... Skjønner godt at du blir forbanna!! Jeg sliter også masse med alle slags idiotiske papirer, men de oppfører seg hakket bedre på min lokale nav da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå