Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 hva har jeg gjort?!?!?!!?! kan noen kopiere til skravle? NYTT 10:47 25.07.2007 jenta slo babyen hardt i hodet med en list og jeg ble så forbanna at jeg slo henne på samme vis...................................................Nå føler jeg meg som en dritt. Men hva skal vi gjøre når alt annet er prøvd? Søren at jeg måtte la sinnet ta sånn overhånd at jeg gjorde det... Lei meg. med rette. og får kjeft nå, men kan jeg få råd istedet?............................................................................... Anonym
adelia*termin 18/10* Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Du må bare få hjelp fort. kontakt lege, barnevern eller helsestasjon. Man slår ikke babyer om man er sint, så du trenger nok hjelp
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 hun slo jo ikke babyen da, men jenta SOM SLO babyen.. vel slo du hardt eller dasket du? sier ikke det er greit heller, men kan forstå at man sprekker noen ganger jeg altså.. bare ikke gjør det igjen så går det nok bra
adelia*termin 18/10* Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 oi leste visst litt feil jeg... sorry.. Har dere prøvd time out metoden? det funker godt her i huset i alle fall
Solitude Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Slo du jenta hardt i hodet med en list ? Ok, skal anstrenge meg for ikke gi kjeft selvom jeg veldig lyst til å akkurat det nå. Hvordan du skal takle atferden til jenta kommer veldig an på alderen, så hvor gammel er hun ? Hvordan reagerte hun etterpå ? Håper at du har snakket om episoden med henne etterpå og bedt henne om unnskyldning og forklart hvorfor du reagerte slik. Du skriver at alt annet er prøvd, nøyaktig hva betyr det ?
sweet dreaming Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 hvor gammel er jenta som du slo? skjønner at du kan sprekke, men med barn så må man lære å telle til ti før man reagerer. Du har jo akkurat slått ungen din og du føler deg helt forferdelig. Du trenger å snakke med barnet som ble slått. Fortell at du føler deg dum, at du ble sinna, men at du ikke hadde rett til å slå henne. Inngå en avtale med henne , fortell at du angrer og aldri skal slå igjen. Etterpå så kan du forklare henne hvor slemt det er å slå, og at hun heller ikke må gjøre det. fortell at du er lei deg, hun ble sikkert lei seg da du slo også, så da kan dere jo virkelig snakke om hvor fælt det er å slå. Med handlingen din så forteller du at det er greit å slå, og det er det jo ikke så du må få forklart for henne at også mammaer kan gjøre ting de angrer .
SunRoad. Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Litt teit med sånne "Kan-noen-legge-dette-inn-på-skravle-for-meg?" innlegg, for den personen som vil være anonym kan jo ikke svare, da må jo noen hele tiden kopiere svaret fra en annen side å inn hit...?
Monajenten Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Burde heller lagt ut link til innlegget isåfall...
meg og mine Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9912086 skjønner godt at det kan koke over for den beste. Var sikkert ikke så ille, selv om det selvklart ikke var bra gjort. Hvordan går det nå?
Trulte76 Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 mulig det er sjalusi..for når ho slår får ho oppmerksomheten rettet mot seg.. Hva med å finne på ting ilag med henne uten babyen av og til? La hun føle seg viktig..at ho for en dag får all oppmerksomheten, og babyen får ikke være med på det hun skal.. Trur det er viktig å gjøre sånne ting, når store søsken blir sjalu på sine små babysøsken. La pappan ta henne med alene på et eller annet vist du ikke har andledning til å gå fra babyen.. La henne få ta del i stell av babyen osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå