Gå til innhold

hva har jeg gjort?!?!?!!?! kan noen kopiere til skravle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta slo babyen hardt i hodet med en list og jeg ble så forbanna at jeg slo henne på samme vis...................................................Nå føler jeg meg som en dritt. Men hva skal vi gjøre når alt annet er prøvd? Søren at jeg måtte la sinnet ta sånn overhånd at jeg gjorde det... Lei meg. med rette. og får kjeft nå, men kan jeg få råd istedet?...............................................................................

Videoannonse
Annonse
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

done

Skrevet

slo ikke micro, men søsteren-hun som slo micro..................................... lei av dårlig oppførsel, at hun slår den lille............

Skrevet

Prøv å finne ut hvorfor hun slår. Det er neppe "bare" dårlig oppførsel. Sjalusi?

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

jeg tror de fleste skjønte det etterhvert. dvs storesøster slo baby?

Skrevet

ja,hun 2,2år. får så vondt av lille,det er ikke hans feil....skjer under lek eller fordi hun blir sint på meg.men nå var det min oppførsel som var gale, ikke hennes=(

Skrevet

hennes og selvsagt, men min er desidert værre. det som var problemet og bakgrunn for innlegget mitt. kan svarene her kopieres til skravle? får ikke skifta nick.. hørt om barnern-meldinger fra ting damene har lest på dinbaby før.......

Skrevet

slo ikke så hardt jeg kan om det er det du mener. Men litt kraft var det bak. Hun sutret litt men ingen gråt. Micro gråter fortsatt da han ser jenta............................... Sa unnskyld og at jeg ikke mente det og at det ikke er greit å slå. At der så hun at det er vondt og sånn må en ikke gjøre med noen. osv. .........................................................

Skrevet

mulig det er sjalusi..for når ho slår får ho oppmerksomheten rettet mot seg..

Hva med å finne på ting ilag med henne uten babyen av og til?

La hun føle seg viktig..at ho for en dag får all oppmerksomheten, og babyen får ikke være med på det hun skal..

Trur det er viktig å gjøre sånne ting, når store søsken blir sjalu på sine små babysøsken.

La pappan ta henne med alene på et eller annet vist du ikke har andledning til å gå fra babyen..

La henne få ta del i stell av babyen osv..

Skrevet

Skjønner at du blir frusterert, men å slå barn for å lære de at de IKKE skal slå fungerer ikke.

Skrevet

Det var ikke det som var poenget her, at hun skulle lære henne å ikke slå, ved å slå, men at sinnet tok overhånd.

Jeg tror man må forklare, igjen og igjen." Når man slår, blir det vondt, og da blir man lei seg. " Selv om de ikke har utviklet noe særlig empati i den alderen, så tror jeg ikke at det skader at de får høre det, for det er noe de skjønner etter hvert. Har gjort et par sånne dumme ting selv, og da har jeg alltid bedt om unnskyldning og sagt at det var veldig dumt gjort av meg. Ingen skal gjøre sånt, ikke de voksne, og ikke barna.

Ellers må du / dere bare prøve å forebygge slik at sånne situasjoner ikke oppstår. Kan jo være litt vanskelig, i og med at man ikke har øynene på barna 100% hele tiden. Også nytter det ikke å kjefte, man må heller snakke på en måte som gjør at de forstår at man mener alvor. Ikke alltid jeg får det til sjøl, men får det til for det meste, og det fungerer bra hos oss.

Skrevet

Huff da... Ikke greit når man lar sinnet koke og gå enn til hodet. Skal kke kjefte for det er tydelig at du vet like godt som meg at det du gjorde var galt. Men kan forstå frustrasjonen din. Jeg har to tette og snuppa på snart 2 år prøver stadig å¨slå, klype eller "knøvle" baby-søstra. Jeg må hele tida følge med på hva de gjør og jeg kan ikke slippe øynene av dem så lenge de er i samme rom ( selv ikke når babyen ligger i lekegrinna)

Prøver så godt jeg kan og med myndig tone å forklare henne at babyen er liten og at hun må være snill, men det går ikke helt inn...sånn er de bare ofte i den alderen. De er for små til å forstå. Man får bare smøre seg med tålmod og legge ting opp slik at de minste er best mulig beskyttet mot de litt større. Annet er det ikke å gjøre. Så får man forsøke å inkudere storesøsken som selv er små i bleieskift osv... Trøsten er at de blir større..og da blir ting lettere på et vis..men det kan oppstå konfliker da også..men av annen type.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...