mamman til M&M Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 flere som går hjemme, tenkt til å gå hjemme etter at permisjonen er slutt??:)bare leve på barnetrygd og kontantstøtte og lønnen til sin kjære??:)vil bare høre litt erfaringer..har selv ei snuppe på 6mnd og skal egentlig begynne i jobb i desember..men synes dette er alt for tidlig, kunn 10mnd..blir trangt økonomisk, pappan har utbetalt cirka 20000kr i mnd..men synes likevel det er verdt det..vil ha henne i barnehage august neste år:) har også ei datter på 4 år,hun går fulltid i barnehage...håper at mange kan svare litt..
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg går hjemme med min datter ... men jobber litt som dagmamma (hvit) i tillegg ... er jo selvfølgelig mindre penger i mnd enn før - men vi klarer oss aldeles utmerket for det ...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Hei. Har en sønn på 15 mnd, han begynner i b.hage i midten av aug og da har jeg hatt ulønnet perm i 6 mnd. Syntes det har gått greit med økonomien egentlig. Selvfølgelig har vi måttet tenke oss litt om før vi kjøper ting, men har mat på bordet, tak over hodet og godis i helgene (hehe). Blir til at vi venter med å kjøpe ting vi egentlig ikke trenger akkurat nå. Nå er det bare 3 uker igjen til han begynner i barnehagen og nå føler jeg at både lillegutt og jeg er klare for andre innspill (følte ikke at vi var klare når permisjonen var ferdig).
mamman til M&M Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2007 akkurat sånn har jeg tenkt til og...for da er ho 1 1/2 år og da synes jeg det er akkurat passe til at ho begynner i barnehagen...tiden flyr så altfor fort..hadde du fast jobb??var det bare til å søke?? er litt usikker på rettighetene jeg har...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Ja, har fast jobb. Dro innom jobben og fylte ut søknad, som ble godkjent mens jeg sto der. Du har rett på 1 års ulønnet mammapermisjon etter din lønnet permisjon er over. Ja, tiden flyr så alt for fort. Er kjempe glad for at jeg tok ekstra permisjon : )
mamman til M&M Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2007 åhh takk for svar:) føler meg ikke klar i det heletatt...og ukjente dagmammaer er liksom helt uaktuelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå