Gå til innhold

Tette tårekanaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 7 uker har hatt puss fra det ene øyet fra han var født. Har brukt klorafenikol ( eller hva det heter..) Men ingen bedring. Helsesøster sa at da kunne det vært tette tårekanaler. Noen som har erfaring med dette? Hvor lenge kan det gå før de åpner seg? Han har skikkelig mye puss i øyet. Noe jeg kan gjøre for at d skal bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de kan ha det til de er 1 år, og hvis de da ikke har åpnet seg så kan det være snakk om et lite inngrep.

Gutten min har også tett tårekanal på det ene øye- hatt det hele tiden. Han er 6 mnd.

Skrevet

Om han har fått betennelse kan det hjelpe å dryppe morsmelk på øyet hans. Min lille fikk betennelse og masse puss på øyet - dryppa mm på en - to ganger om dagen et par dager, og da ble det helt bra. Hjelper sikkert ikke på tette tårekanaler, da, men greit å få lindret evt betennelse i hvert fall.

Skrevet

Min gutt hadde tette tårekanaler i ca 3 mnd før det forsvant. Jeg renset øynene med saltvannsdråper, brukte kompress-kluter som jeg tørket fra utsiden av øyet og inn mot nesen (mot tårekanalene) Fikk også beskjed om å massere tårekanalene med fingertuppene mine.

Skrevet

Vår lille frøken her hadde også tette tårekanaler fra fødselen av. Var på barsel på riksen og sjekket og hos fastlege i tillegg til helsestasjonen. De ville ikke gi henne kloramfenikol, men ba meg dryppe morsmelk i øynene på henne. Dette hjalp ikke og de sa da at hun hadde tette tårekanaler. Jeg gikk over til å skylle øynene med saltvann 2 ganger om dagen. I tillegg masserte jeg tårekanalene hennes forsiktig. (Gnei litt med lillefingeren min på hver side av nesen hennes). Vips så var pusset borte og det rant ikke mer fra øynene da hun ble 3 mnd. Bare vent å se så åpner kanalene seg om en liten stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...