Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Får mange kommentarer fra familie og venner om at jeg er SÆR som ikke ønsker å vite kjønn før fødselen.. hehe
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Samma her... "Du finner jo ikke noen fine klær da når du ikke vil vite kjønn..." - Vet du hva... Er det virkelig klærne som har alt å si? Trodde det var mest viktig at babyen skal være frisk jeg ;-p hihi... Og dessuten, jeg har funnet MASSE fine klær til gullet mitt. Er jo så maaange andre fine farger enn lyseblå og lyserosa!
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Er helt enig med deg. Selv om jeg vet at jeg skal få en gutt, så var det mest for spenningens skyld at vi ville vite det. Hadde absolutt ingenting med at vi skulle kjøpe klær. Ser jo nå at det er en fordel når vi handler. Men hadde klart meg helt fint uten å vite det!Det er jo så masse nøytrale og fine barneklær!
Ioren Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg var ikke så opptatt av det, og hadde ikke gjort meg noe å ikke vite, men det vistes såpass godt på UL at det er en gutt, at jeg hadde ikke kunnet unngå å legge merke til det Hadde vi ikke sett det selv hadde det vært opp til pappan om vi skulle vite eller ikke, hadde ikke gått at bare en av oss visste, det er jeg for nysgjerrig til, men hadde ingen visst det hadde det vært greit =P
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 =) Ja hvis sambo vil vite så er det greit for meg, og det blir bare koselig å få vite kjønn. Men han er litt usikker. Vil liksom vente han også... hihi, spennende altså.
sikat Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Tror ikke vi klarer å bestemme oss før vi er inne til UL..... Har egneltig tenkt å ikke vite, men....er jo så ekstremt nysgjerrig... og det er gubben også, hvertfall når det gjelder akkurat hvem som bor i magen min Forøvrig så er det ikke så veldig vanlig å få vite kjønnet ved UL her i området vi bor, begynner å bli litt mer vanlig nå da
vero:o) Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 å jeg ville heller ikke vite det...men alle i familien min er enige i det...de sier det er jo nesten som å åpne pakken før jul hvis du vet kjønne..hehe men mange av vennindene mine forstår ikke hvordan jeg klarer å holde meg..men som jeg sier så er det ikke så mange alternativer..enten er det gutt eller jente
Linea ble født 10.11 Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Jeg vil ikke vite det. Det er jo litt av spenningen da =) Jeg som trodde jeg var helt alene her i verden om ikke å ville vite det før fødselen... Jeg visste det heller ikke med førstefødte, som ble en gutt =))
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Selv om vi ikke er alene i verden, så tror jeg jammen ikke at det er mange av oss. Tror de aller fleste ønsker å vite kjønnet nå. For min del så har det absolutt ingenting å si om vi venter gutt eller jente. Tenker veldig lite på det egentlig Blir spennende å se om jeg får en sterkere magefølelse vedr. kjønn etterhver - og om det stemmer
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Vi har jobbet så lenge for denne presangen at vi bestemte oss tidlig at vi ikke ville vite kjønn. Begge kjønn er like velkommen, og så er det ganske morsomt nå folk prøver å tippe kjønnet ut fra magen. Det er sånn 50/50 hva de tipper. Det eneste vi vet om spiren så langt er at den har viljestyke, for da legen skulle ta ultralyd så nektet, jeg mener nektet den å snu på seg i det hele.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Vi vil ikke vite kjønnet. Litt av spenningen det da.. Å ikke vite det.. Dessuten er det jo flere ganger det har skjedd at en får vite at det blir ei jente på ultralyd, så kommer det ut en gutt eller omvendt..
Niem og Patrick Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Samme her! Virker litt som om folk tar det som en selvfølge at vi vet det. Noen i familen sa "Jeg hadde aldri klart å ikke vite det!".. Men syns ikke det er noe problem å ikke vite det jeg, greit og ha overaskelsen;)
Athravil Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Var ikke viktig å vite kjønn, men påUl bestemte vi oss for å få vite om det vistes. Svaret var "det ser jentete ut, men et lite forbehold" så vi lever fortsatt i spenning.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 Tror ikke at de som vil vite kjønn syntes det er mindre spennende om de får vite det altså. Er jo like spennende uansett, og se hvordan babyen ser ut osv! Så og si at det tar bort spenningen, er bare tull, irriterer meg over folk som sier det. ikke trenger det å ha mer å si om det blir gutt eller jente heller! Du vil få et mer personlig forhold til babyen MYE før den blir født. Istedet for å si "den", kan du si "jenta mi", eller " gutten min".. mye koseligere. Og ærlig talt, det er et fåtall som får vite feil kjønn på ul.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Selfølgelig, det var jo ikke ment for å rakke ned på de som vet kjønnet på barnet. Det er like velkomment om det er jente eller gutt. Å har du ikke noe vesentlig å tilføye tråden foreslår jeg at du lar ver
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 oi oi...ikke noe vesentlig å tilføye tråden?? Kan da si hva jeg vil her. Det var rett og slett bare for å si ifra, fordi mange sier at det "tar bort spenningen" f.eks. Dette syntes jeg er helt idiotisk! har like mye rett til å si min mening her som deg, om du ikke syntes det er vesentlig...ja, synd for deg det. Du må tåle å høre andres meninger vet du! Det her er forum-sider, der hvor folk diskuterer alt de vil. Tydeligvis ikke fått med deg det??
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 Jeg inn innlegget rett og slett for å se om det er flere enn meg som ikke ønsker å vite, eller om de aller fleste ønsker å vite. Ettersom jeg har fått endel kommentarer på at det er sært å ikke ville vite, så ble jeg veldig nysgjerrig på hvor mange med meg som vil vente. Folk velger jo selv hva som er riktig for en, men for min egen del så synes jeg faktisk at det tar bort litt av spenningen.
Mc Mum Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 Heisan.Dette er spennende!Var på ul i dag og vi fikk vite at det blir ei jente,og jeg synes ikke spenningen forsvant,men hedde vi ikke hatt en fra før,så hadde vi ikke spurt etter kjønn.Vi ville prøve hvordan det var både å vite kjønnet og det å vente til babyen kommer.For min del så synes jeg begge deler er like greit.Hovedsaken er jo at det er en frisk unge som kommer!Visste altså ikke kjønn på førstemann:-)Lykke til !
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 Vi venter nr 2 og vil vite kjønn denne gang. Med førstemann visste vi ikke kjønn. Tror en tenker litt mer på praktiske ting når en venter nr 2. Har jo mye klær fra før så nå kan jeg rydde vekk typiske gutte klær hvis det blir en jente eller ta frem igjen alle de søøøte gutteklærne som jeg fikk brukt alt for lite:-) Er ulidelig spent denne gang, mens jeg forrige gang var helt innstilt på å ikke vite. Det var ulidelig spennende på slutten da:-) men når han ble født glemte vi å se etter kjønn, han var litt nedkjølt så de pakket ham inn med en gang før vi fikk sett, så viktig var det.hihi. Til slutt måtte jm spørre om vi ikke lurte på hvilket kjønn det var! Det var helt glemt for vi var så facinert av alt det mørke håret og ansiktet o.l. Du er ikke sær, folk er sær som ikke kan la være å blande seg i så personlige ting som akkurat det!!
Miamamma Skrevet 26. juli 2007 #22 Skrevet 26. juli 2007 Stå på - det er faktisk ingen menneskerett å vite hvilket kjønn barnet har (selv om noen tydeligvis tror det), og det er et personlig valg dersom man ønsker å vite kjønnet - eller IKKE! Visste ikke kjønnet selv sist gang, men kommer til å spørre denne gangen (skal på UL på mandag), men verden faller ikke i grus om de ikke kan se kjønnet denne gangen. Jeg skal være veldig glad så lenge alt ser ut til å være bra med "klumpen". Vi fant masse fint babyutstyr i nøytrale farger sist, og vi skal nok evt. klare det denne gangen også. Greit å ha nøytrale farger på basisutstyr, så det passer uansett hvilket kjønn som kommer evt. neste gang!
Teltpluggen Skrevet 26. juli 2007 #23 Skrevet 26. juli 2007 Har fått flest anbefalinger om å IKKE vite, vi.. Og det smitta, for idag på ultralyd valgte vi å IKKE vite:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #24 Skrevet 26. juli 2007 Her har vi igjen eksempel på at dere som ikke vil vite kjønn, indirekte sier at vi som vil vite kjønn ikke bryr oss om barnet er friskt?? Hvor syk i hodet går det ann å bli?? Latterlig
Teltpluggen Skrevet 26. juli 2007 #25 Skrevet 26. juli 2007 Det har aldri jeg sagt:) Sa jo selv at EGENTLIG ville jeg vite kjønnet, men i og med sambo ikke ville likevel så tenkte jeg at jeg kan også holde meg:) Forstår HELT de som vil vite kjønn. Hva har det med om dere bryr dere om barnet er friskt eller ikke? Det er snakk om hva hver enkelt foretrekker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå