Gå til innhold

dama....... ang nexium og syden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på en av de greske øyene, og tar til vanlig 20 mg neixum daglig....jeg hadde tatt med fjorten stykker. Når vi var der nede så måtte jeg oppsøke lege pga noe annet, men han sa at jeg med fordel kunne ta 20mg x2 så lenge vi var dere nede for å beskytte magen, blant annet mot infeksjoner og ikke minst mot å utvikle sår igjen (magesår og sår i spiserøret). Jeg har reflux diagnose.

Etter å ha vært hos han så dro jeg til et lokalt apotek - der fikk jeg kjøpt nexium uten resept og alt ......så tok jeg en morgen og en kveld, og magen var krute god og ingen antydning til infeksjon. Det eneste jeg merke at jeg må passe meg litt for er alkohol inntaket ( og hva kan vel slå en is is is is is is kald smirnoff ice på verandaen når det er natt i sydens land og tretti varme????)

God tur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strålende!!

det tenkte jeg jo ikke på i det hele tatt...

nexium brukes jo også for å lege magesår osv....

selvfølgelig

da tenker jeg at jeg tar med meg den lille boka mi med nexium nedover...

tar en full en tenker jeg....

ikke en jeg har begynt på...

takker i massevis! :-)

Skrevet

btw jeg tar 40mg daglig..

så jeg tror ikke jeg tørr å ta to av de...

må jo kunne fordøye maten også.. :-)

går ikke på den smellen igjen

Skrevet

bare hyggelig....men du, en ting til - legen anbefalte 20 mg på morran og 20 mg på kvelden sånn at magesekken hadde et jevnt innhold av nexium - det var visstnok det beskyttende elementet i det hele......( om du har 40 mg tab er det kanskje en ide å enten bytte de til 20 mg el kjøpe 20 mg på apotekte der nede.....)

God tur!

Skrevet

hmm...

ja, får snakke med legen om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...