Karija Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Mange unger er "vanskelige" i matveien, f.eks kan ikke ha løk i spaghetti/pizza, så dermed må man lage en spaghetti med løk og en uten. Går det an å forhindre dette f.eks. ved å gi barnet løkmos e.l. i andre levehalvår?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Hs sa til meg at hvis jeg ga gullgutten masse forskjellig å spise på nå som han var liten,ville ha godta det meste når han ble større og at vi bare måtte la ham få smake på det vi spiste på.Selvfølgelig må en da begynne med bare smaksprøver,for å se hvordan babyen reagere på maten han får,men går det greit,så er det jo bare å kjøre på. Jeg har også ei stor jente som jeg gav mye forskjellig å spise og hun var ikke vanskelig i matveien.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Enig med at små barn må smake på ting. Er litt sånn "imot" å innføre alle disse barnevennelige matvarene man får kjøpt, som servelat eller ost med smilefjes, frokostblandinger med leker og fargerike innpakninger osv før faktisk matinntaket er et problem. Da tror jeg man venner barnet til sånne ting. Har en nevø som kun spiser loff, kokt makaroni (og krise hvis det kom litt ketchup på....) og fiskepinner. På en god dag kan han spise karbonader...men kun hvis de er stekt av svigerinna mi på hennes måte. Det er vel egentlig ikke problemet, men at foreldrene har latt han bli slik. Nå fullammer jeg ennå, men så fort det er grønt lys for smaksprøver så vil jeg innføre dette. Ikke noe mer herlig enn unger som liker ulik mat. Kanskje litt enkelt å si for meg som sitter er med en som bare får pupp....men jeg tror man kan forebygge kresne unger til en viss grad, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå