Gå til innhold

Til dere som ammer, men ikke ammer barna i søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bysser dere eller legges barna bare?

Hvor gamle er barna deres og hvor lang tid bruker dere for å amme i søvn?

Datteren min er 5 uker og jeg bruker ca 1 time hver kveld på dette. Fortvilende-hun vokner så snart jeg trekker meg unna (dobbeltseng). Stramt teppe, dyne under henne, vente 20-30 min er forsøkt (ikke varmeflaske).

Tenkte å vente til nærmere 3 mnd før hun legges våken.. Synspunkter?

Hun sover foreløbig kun unntaksvis i vognen (ammet i søvn) og alltid med puppen.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive...Hun tar ikke smokk-enda!

Skrevet

Når hun blir litt eldre,så slutter hun å sovne etter ammingen selv.

Min gjorde iallefall det.

Han var rundt 2 1/2-3 mnd ( er nå snart 4 mnd) da han selv ikke sovnet.

Da bærte vi på han til han sovnet.

Nå har vi i 1 uke lagt han våken i senga hvor han sovner av seg selv.

Han bruker smokk når han skal sovne da..,men det er ikke mer enn 1 1/2 mnd siden han tok den heller,og da ville han ha den når han skulle sove,men når han sovner,eller like før han sovner,så dytter han ut smokken,så jeg slipper og gi han smokk om natta.. dt er litt godt da.

Skrevet

Her er det litt forskjellig. Min gutt er tre uker og to dager, og noen ganger så sovner han ved puppen andre ganger så sovner han i senga. Jeg gir han alltid siste måltid i stua og bærer han inn i vogga etterpå. Han sovner noen ganger alene på rommet, andre ganger er en av oss inne og gir han smokken, eller vugger han i søvn, hvis han ikke allerede sover. Han pleier å spytte ut smokken rett etter han sovner da...

Skrevet

Jeg har ikke ammet denne babyen i søvn, og enklere kan det ikke bli. De to første ammet jeg i søvn og bysset og holdt i håndet osv. Det gikk jo år og dag før de sovnet..Skrek bare jeg bevegde meg bort fra dem.

Denne babyen, jo jeg ammet i søvn de første ukene, helt umulig å ikke gjøre det..., men i 4-5 ukers alderen, så ammet jeg, holdt opp for rap, og pratet litt før han ble lagt i sengen. Han sov ikke når jeg la han ned, men sånn i halvsøvne. Da sovnet han fint av seg selv. Litt gurgling og sutring ett par minutter forekommer avogtil, men går jeg inn til han da, så "forstyrrer" jeg han, og da får han ikke sove. Han er nå 4,5 mnd og jeg legger han altid våken etter jeg vet han er mett og tørr og fått mye kos. Han sutrer ett par minutter enda, men ikke grining. Men virker som det er ett "rituale" han har før han kan sovne.

Skrevet

Sånn er det forresten her også. Småsutring, men aldri noe grining. Griner han så får han kos, eller opp en forsinket rap, eller hva det er som plager han. Han sutrer alltid litt før han sovner, men aldri noe grining.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...