Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 har etter et langt opphold, nå de siste dagene begynt og få menssmerter igjen.....er det normalt? er 36+0....
Vestlandske meierier A/S Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 kan være kynnere du merker bedre:)
jentegutt&gutt Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Du har kynnere.....Livmoren som "trimmer litt" og øver seg til fødselen. helt normalt!
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Ja, det er visst det....har hatt mensesmerter i noen uker selv....begynte ca samme tid som du skriver. Det er vel modning på gang....
*RutIetutt* Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Syns ikke det er likt som kynnere, jeg...kynnerene mine sitter i selve magen liksom - magen blir helt hard og presses på en måte litt nedover - blir vanskelig å puste. Disse har jeg hatt siden uke 20. Mensesmertene er bare vanlige mensesmerter liksom - sitter i ryggen, nedrest i magen og nedover i bena....
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har både kynnere og menssmerter og de er ikke samtidige (iallefall ikke ofte) kynnerne er jo livmora sine øvelser mens menssmertene fort kan være at livmormunnen modnes eller de kan være relatert til bekkenløsning - dette er iallefall min leges forklaring
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Både "Hard mage" og menssmerter kan være kynnere. Snakker med jordmor nettopp om dette i går. Har hatt det slik at magen hardner og bli "større" siden uke 30 ca, det er kynnere, da de er helt smertefri. Menssmerter kan være vanskelig å definere, men så lenge de ikke er regelmessige (ikke helt nødvendig med regelmessig da...), kommer og går og øker i intensitet før de dabber av igjen og blir borte, så er dette også mest trolig kynnere. Kynnere er livmora sin forberedelse på fødsel UTEN at man får noe igjen for det (modningsmessig) forklart hun meg.... Min forrige fødsel begynte med menssmerter, de kom og gikk og økte i intensitet etter de kom,- og dabbet av igjen før de ble borte. Hadde menssmerter i forigårs som kom og gikk, men de hadde minimal/ingen intensitetvariasjon.... Jordmor mente derfor ganske sikkert at det var bare kynnere (ikke at fødsel nærmet seg), uten å kunne si det for sikkert. VIlle ikke undersøke evt modning, da jeg gjerne vil gå i tre uker til før fødsel (24 dager igjen i dag) og en evt undersøkelse så sent kan framskynde fødsel. Siden jeg er så langt på vei så var det heller ingenting å gjøre om det skulle vise seg å være modningsrier og IKKE kynnere.... Rart det med 1000 kjerringråd for å få fortgang i ting, jeg som gjerne vil gå så nært opp til termin som mulig, har ikke et eneste råd å følge hvis starten på noe skulle begynne... Jo, forresten,-ikke stryk på magen, dette ville stimulere evt rier.........
LilleTrolle Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Ifølge legen min er det modningssmerter og helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå