Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Har bare hørt at man ikke kan spise jordbær, reker og kiwi jeg..
Vestlandske meierier A/S Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 er vel stort sett det, men hadde holdt meg unna kål, løk og sterk mat iallfall den føsrste tiden. kaffi og brus samt sjokolade er ting babyer ofte reagerer på. Du må nesten bare prøve deg frem;)
Bohema77 Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Du kan spise alt, vanlig kost dersom du eller din mann ikke er allergisk mot noe. Er en eller begge allergikere kan du ha nytte av spesielle råd, ta kontakt med helsestasjonen. Dersom barnet får magesmerter og blir urolig må du luke ut enkelte ting, ofte løk, sterke krydder, cola osv. Det er en detektivjobb!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Løk, kål og kullsyreholdige drikker KAN gi luft i magen til babyen, så man bør være forsiktig med det. Ikke alle får luft av det, så prøv deg frem. Ellers er det vel bare å spise normalt så lenge du eller barnefar ikke er allergisk mot noen spesielle matvarer. Det dere evt er allergisk mot, kan være lurt å holde seg unna.
timich Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Prøv deg fram!! (i små mengder av gangen selvsagt). Jeg har spist jordbær og reker også jeg (ikke i veldig store mengder), men nå har jeg ingen kjente allergier i familien på verken min eller mannens side, og da sa helsesøster at det ikke var farlig/allergifremkallende på samme måte.
@nne p@ l@nne Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Du må være litt forsiktig med å henge deg opp i det som ikke anbefales og spises. For som flere sier her du kan spise alt, men noe kan gi babyen vondt i magen og da må du prøve å luke ut det. Faktisk kan babyen din reagere på ting som ikke er vanlig å reagere på også, så det er bare og være litt våken på hva man spiser.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Her er de offisielle rådene. Resten er kjerringråd/synsing/utgått på dato. Dette med reker, jordbær osv avhenger av om du eller mannen din har sterk allergi mot disse matvarene i familien, da kan det være lurt å holde seg unna det dere er allergisk mot. http://matportalen.no/Emner/ammende
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Mat som lager luft i magen din, gir som regel luft i magen til lille også. kål, paprika, løk, hvitløk, sterkmat, og visse melkepro. og mat som inneholder mye syre, som som jordbær og så skal man helst holde seg unna ting som kan fremkalle allergi.
nybebis Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Datteren min reagerte veldig på løk og strek mat de første 3-4 mnd.Jeg unngikk da all løk helt i begynnelsen. Så prøvde jeg meg frem sakte men sikkert, den siste tiden spiste jeg hva som helst uten at hun reagerte. ( Jeg ammet i 14 mnd..) Det er nok den første tiden man skal være litt forsiktig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå