Gå til innhold

utenom tema: sofaproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom tema, men er ofte så mange gode råd her inne, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg:)

Vi har bodd i leiligheten her nå i snart et år. Og han som leide før oss, spurte da om han kunne la en veldig fin gammel sofa som han hadde arvet av bestefaren, la stående hos oss inntil videre. Siden sofaen er fin og gammel, så ville vi jo gjerne det. Men nå er det gått ett år!!! Og vi spurte helt i starten om vi ikke heller kunne kjøpe sofaen, men det ville han ikke.

For ca 1-2 måneder siden ringte han plutselig og sa at han ville hente sofaen i helga etterpå. Ok, tenkte vi, og bygde om den gamle sovesofaen til vår til å bli sofa, siden vi likevel nettopp hadde investert i ordentlig seng til oss. Men den er jo selvsagt ikke like fin....

Så kom lørdagen, og han ringte på ny, og sa at han kom ikke likevel...

Men nå er leiligheten full, vogn, og seng og stellebord, kjøpte to nye stoler i går osv..., og vi vil bli kvitt den ene sofaen, men han som leide før oss har skiftet telefonnummer!!! Han ringte siste gangen fra det nye nummeret, men da glemte vi å lagre det!!

Men han påpekte heller ikke at han hadde skiftet nummer.

Problemet da er at vi bor i tyskland, og tror personvernet er litt større her enn i norge, så er ikke bare å gå på gulesider og søke han opp, så vi finner rett og slett ikke fyren.

Hva gjør vi??

Vil jo egentlig ha den gamle sofaen, siden den er finere og bedre, men kjipt å kaste ut vår, og så kommer han plutselig og forlanger sofaen tilbake.... Og vi kan jo heller ikke bare kvitte oss med sofaen hans heller sånn uten videre. Har jo sagt at det er ok at den står her...

Vanskelig og kjip situasjon, men noe må vi gjøre snart, for det er fullt her.

Noen gode råd:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi.. trøblete

han/hun dere leier av da? har h*n noen mulighet til å finne nummeret til denne personen..

ellers så sier de jo på reklamene for 1880 (opplysningsnr i Norge om du ikke har fått det med deg før du flyttet) at de kan finne personer i hele europa.. du kan jo forsøke der.. men jeg vet ikke hva du må taste foran for å komme gjennom altså

ikke noe sted dere kan oppbevare en av møblene for en kortere periode da? han vil vel ta kontakt igjen trur du ikke?

Skrevet

tviler på at utleier har kontakt med en som leide for et år siden dessverre...

Men 1880 var et bra tips da, tusen takk! Det skal jeg sjekke:)

Aner jo ikke når han evnt tar kontakt igjen, han har bare tatt kontakt selv en gang i løpet av et år nå, og dårlig med andre oppbevaringssteder.

Litt komisk egentlig hvis jeg klarer å spore opp tyske personer via norge og ikke via tyskland:) Men absolutt verdt et forsøk.

Skrevet

nei gikk ikke:( 1880 henviste bare til den tyske telefonboka, gulesider i tyskland osv... og det har jeg allerede prøvd..

Skrevet

Ja - litt lite kontakt hvis dere bare har hørt fra han en gang på ett år.. men samtidig så er han kanskje interessert i få igjen sofaen nå da så da tar det kanskje ikke så lang tid...

lykke til uansett - håper dere ender opp med den fine sofaen selv :)

han høres litt rar ut også da.. kan dere passe på sofaen min i ubestemt tid liksom.. neste gang han ringer får du si: Its now or never... kommer du ikke så ser du ikke sofaen igjen..

:)

Skrevet

Håper jeg og:)

Har tenkt å gi han ei ukes frist hvis vi får tak i han. Hent sofaen innen ei uke, eller selg den til oss!

Men får jo ikke tak i han da....:(

Jaja, takk for hjelpa lell:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...