Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere babyen på 4,5 mnd. for kvelden?

Småen liker ikke å legge seg i senga si for kvelden. Han skriker når han skjønner at nå er det kveld, og vil ikke sove selv om han er kjempetrøtt. Det går bedre i vognbagen som vi har brukt når vi er hos svigers og på reise, men det blir skriking. På dagen går det greit.

Må legge til at han har fått mat (mm og velling) + stell og masse kos + godnattsanger. Det skjærer oss i hjerterota at han skriker, men heldigvis går det ikke så lang tid før han sovner. Vi har alltid tatt han opp tidligere med en gang han har beg å skrike og latt han sovne på oss, men tenkte nå at det er på tide at han lærer seg å sovne selv og i sin egen seng. Vi sitter selvsagt der til han sovner og trøster og roer ned og koser. Vi er litt redd for å gi helt etter, slik at han får sove på oss igjen nå, må kanskje prøve litt lengre.. Det gikk forresten bra noen dager, helt til jeg tok han opp da han skrek, og da hadde vi det gående. Nå forventer han vel at jeg skal ta han opp bare han skriker Huff.. Ikke morsomt.

Trenger synspunkter. Synes dere vi er for tidlig ute med dette? Flere som har samme erfaringer? Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med faste rutiner allerede når gutten var 7 uker. Han trengte det virkelig, for han ble så trøtt hvis han skulle styre alt selv. Gråt han også, men aldri alene. Dessuten satte vi en stund bare vognbaggen oppi senga hans, noe som hjalp endel.

Skrevet

Noen barn trener å "tømme" seg før de sovner og trenger derfor å skike litt før de sovner. Så lenge det ikke er mangel på kos, mat o.l tror jeg det er helt ok å la barnet gråte litt med dere i nærheten.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...