Gå til innhold

når begynte deres barn med hodepute---

Anbefalte innlegg

Skrevet

mie har den siste uken funnet ut at hode pute er deilig.. legger alltid hodet ned på min pute for å kose.. også tenkte jeg om hun kanskje vil sove litt bedre om nettene om hun fikk en sånn flat liten pute..

hun har en tendens til å våkne veldig mye nemlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine begynte med pute da de gikk over fra babydyne til juniordyne (vi gikk rett fra den 65x80 til 100x140). da var de 6 mnd +++

Skrevet

Begynte med en tynn hodepute når vi kom hjem fra sykehuset

Skrevet

Nå nettopp faktisk - når han fikk stor seng. Han er 2,5 år. I sprinkelsengen lå han så urolig at han aldri hadde hodet på puten likevel....nå ligger han av en eller annen grunn litt mer i ro - men våkner stort sett opp med bena på puten likevel....;o)

Skrevet

de kommer ikke opp i ansiktet om dem ligger på magen, det er det jeg mest redd for da....

men den er jo ikke akkurat så tykk da.

Skrevet

Vi brukte tykk/høy babypute fra fødselen av vi. Fysioterapauter og sykehuset her (Tønsberg) anbefaler det helt fra de er nyfødt. Den skal ha en bestemt bæreevne og være en viss størrelse (fysioterapauten på sykehuset hadde med pute for å vise oss nybakte mødre;)

De anbefaler den fordi babyene sover bedre på pute og for å motvirke flatt bakhode. Tidligere hadde de pute til alle de nyfødte på barsel også, men de ble stjålet hele tiden så de måtte slutte med det (kriminelle nybakte mødre vettu.. hehe).

Jeg tok bort puta en periode fra hun var 8 til 10 mnd ca fordi hun begynte å snu seg rundt i senga. Var usikker på om ville greie å snu seg helt tilbake igjen. Da hun var nesten 2 år og fikk juniorseng byttet vi ut babyputa med vanlig voksenpute;)

Skrevet

ok. takk for svar. da tror jeg jeg prøver med pute i natt for å se om det er noen forskjell.. kanskje hun slutter å stange hodet mt sprinklene for å komme til min( sengen hennes står ved hodeenden vår).

har bare sånn tynn babypute så det skal vel litt til for at den skal dekke munn og nese... får bare følge litt med å se:)

Skrevet

Har brukt pute fra dag 1, i senga, vogna og vugga. Det brukte de på sykehuset også. Babyen ligger jo på ryggen eller siden, så ikke noe problem. De putene som anbefales fra sykehuset i Vestfold er ganske tykke og harde, faktisk. Men skal forebygge flatt bakhode, som nevnt over.

Skrevet

Begynte med tynn pute når hun var rett over året tror jeg, og den bruker hun fortsatt....eller det er bamsen/tigeren/babydukka som bruker den som dyne. Snuppa mi tenker nå på alle :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...