Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Er så utroliiig dårlig når det kommer til mat og fantasi. latterlig, lurer på hvordan det blir når den lille kommer og vokser opp.. men uansett, jeg spiser som regel kjøtt eller fisk med det vanlige tilbehøret. Kjedelig..! Av og til skeier jeg ut med en Wok.. wow! Trur jeg skal innfinne meg på en husmor skole ASAP! Så til min bursdag så er det vel kanskje kokebøker som burde stå øverst på listen i år..
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Heheh.. bare meg og deg her nå trur jeg Blir litt kjedelig husmorkost her også... Fiskepinner - fiskekaker - laks.. med ganske vanlig tilbehør Pizza, lasagne eller pastaretter kyllingen derimot den er litt spicet opp.. der lager jeg tzatziki til og en deilig salat og salsa og pitabrød (samt litt pasta) - det er deilig... biff, filet eller lignende blir gjerne med peppersaus og gratinerte poteter eller så.. men ja... ganske kjedelig.. går rutine i maten kan du si.. jeg er også litt feig når det gjelder nye ting og har mye jeg er skeptisk til eller ikke liker så jeg syns litt synd i sambo
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Fint vi er to da, og ikke er alene.. skjer liksom ikke det store på jobb heller. nam, tzatziki er jo så herlig. huff, må spice opp min litt jeg også.. sambo mener jeg er berømt for mine fiskeboller, og det sier jo sitt.. stakkars mann!
trollemor med hybelboer Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Uff, ja det varierer, er skikkelig mat lei for tiden... men prøver jo å variere... Mye kylling, gode salater til.... Vil du ha oppskrift på en vedlig god salat? : roccola salat + rød og grønn lollo salat, rød løk, krutonger, salat kylling, fullkorn pasta og stekt bacon som du knekker i passe biter... jeg bruker salat krydder på salaten og en god dressing til... nam.. god nå på sommeren... Nei, det går mye i det samme føler jeg... spagetti, kjøttboller, laks, kylling, omelett... tja... hmmm nei det var ikke lett...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 mm. fikk lyst på den salaten NÅ jeg.. sitter for øyeblikket å spiser noen brødskiver.. (nam nam :/) Hørtes helt fantastisk ut. Hvor får en kjøpt salat krydder? (mener du salt og pepper?). Kjøpte meg faktisk krutonger her om dagen. Hmm, kanskje jeg skal prøve denne salaten din til i kveld. Uansett takk for godt tips!!
sikat Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 For litt forandring kan man enkelt lage grønnsaksris til bl.a laks og kylling. Jeg bruker å koke risen nesten helt ferdig(ikke sånn snarkokt, funker sikkert det og, men jeg har ikke prøvd d), og så har jeg oppi frossengrønnsaker, gjerne sånn wokblanding. Litt krydder i vannet du koker risen i gjør seg også. Littegrann av en terning med grønnsaksbuljong f.eks, kanskje litt chili el gurkemeie(blir veldig fin farge da). Når jeg lager dette og det blir litt til overs så er det veldig godt å ta med seg som lunsj på jobb dagen etterpå(gjerne med litt sweet chili saus til) Ellers så er det mange fine serveringstips på de fleste poser med sånn pulversauser og supper som gjør middagen litt ny.
trollemor med hybelboer Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Hei igjen nei jeg mener ikke salt og pepper jeg mener salat krydder.. Du finner det i krydder hyllen i enkelte butikker, i en slik litt stor boks som gressløk, grill krydder o.l... om det var black boy eller satamaria elelr hvilket merke det nå var husker jeg ikke... men vil i allefall tro du fikk det i butikker som ultra, meny og litt store kjeder... Lykke til... nam ja den er vedlig god ;o)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Jeg lager alt jeg kommer på! Gryterett supper kylling retter i fleng, elsker kylling Biff Wok pasta lager ofte form retter, siden jeg har en sambo som jobber seint. da er det alltid noe igjen. Fisk salater med alt i hjemmelaget pizza spagetti rett evt, med ost eller tomat sause baker mye brød og rundstykker, så vi har i frysern. taco
Tpop Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 I dag er det: Rådyrlår/stek, ferske grønnsaker og viltsaus:) Jeg gleder meg også blir dt semulepudding til dessert:) Vi driver å pusser opp annen etasjen så arbeidsfolkene våre må jo få noe godt å spise:) Og må få med at dette er ikke vanlig middagsmat her hver dag. Modern hjalp meg med å rydde i frysern og vi har vist middagsmat i laaang tid framover. Var så rotete der at vi ikke viste helt hva som var igjen:)
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Idag blir det hønsefrikasè og poteter.
sikat Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Akkurat i dag blir d seibiff med poteter, stekt løk og råkost! Nammenam, har drømt om d lenge!(fint med svigerbesteforeldre som har frysern full av fiskefilet, og også fiskekaker) Hønsefrikase skal jeg prøve å huske til neste uke, for det er d sikkert 5 år siden jeg spiste sist(rart egentlig da det jo er billig, sunt og godt!)
litakine og Theodor Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 min favoritt er å lage stroganoff fra bunnen av, det er jeg helt råå på ellers er det godt å lage kyllinggryte med chilli og pasta til. Ellers blir det mye husmannskost her, fiskekaker, hjemmelaget fiskegrateng osv. Og så har vi en del reinkjøtt- siden vi bor i finnmark og får mye slakt... Hønsefrikase hørtes godt ut, vi brukte aldri å ha det hjemme, så vet ikke hvordan jeg skal lage det, men husker naboen min serverte det en gang til meg, og jeg synes det var kjempe godt
Vi fikk en Jente! Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Jeg tok min mann med storm med dette!Selv om han først var skeptisk! Kyllingfilet surret inn i bacon med pasta og grønnsaker til! Enkelt å lage og veldig godt!
Nr 2 i magen:) Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Jeg skal ha min yndlingssalat i dag og den er mektig:) InneholdeR: Roccola salat, baconterninger, pinjekjerner, pasta, champingong, cherrytomater, kyllingfilet (evt soltørekede tomater og fetaost) med et glass pesto.. Hmmm. Veldig godt med reven parmasanost over!!!! Det er utrolig godt. ellers er jeg vanemenneske, mye standard mat. Burde vært flinkere til å spise fisk da:) Og merker at det jeg har veldig lyst på i dag, kan jeg fort bli kvalm av i morgen. Pussige saker!!! så å bestemme middagen lang tid i forveien går ikke lenger med meg! God middag alle sammen,
Mammapudding Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Meksikansk gryterett inni tortillalefser med rømme og revet ost:)
Vårgutten-08 <3 Skrevet 25. juli 2007 #16 Skrevet 25. juli 2007 Enchiladas med kyllingfilet, rømme og salat skal vi ha idag:)
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 Masse gode middagstips da!!!!fin fint da har jeg middager i noen uker...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå