tinef84*høygravid* Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 jeg er i min 29 uke og synes lillegutt har blitt så mye roligere.. kjenner at han er der,men får liksom ikke noe spark av han.. han bare beveger seg.. synes det er litt rart siden det skal jo være bra med plass enda? er det noe grunn til og bekymre seg? legen min har ferie så jeg får ikke i tak i han heller...
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 så lenge du kjenner liv så er det jo liv.. det kan bety ingenting eller det kan være litt lite næring å oppdrive.. men jeg vil ikke skremme deg, for som sagt så kan det være normalt kan du ikke ringe føden da? de er jo der for deg og bebbis.. de kan sikkert fortelle deg hva du kan forvente eller om du kan få komme inn til en liten sjekk av hjertelyd eller ul lykke til da
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er også i min 29 uke og her er det akkurat sånn. Har du ringt føden å hørt eller? Blir litt bekymret her jeg nå...Trodde det var helt normalt jeg så jeg har ikke snakket med noen om det..
tinef84*høygravid* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2007 jeg trodde også det var normalt,men har en venninne som er i sin 34.uke og hennes er meget aktiv.. skulle tro at det skulle vært omvendt.. har ikke ringt føden enda.. føler at jeg maser.. har ringt dit en del ganger før i svangerskapet...
Fabelaktiv Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Alle er jo forskjellig.. jeg har kjent masse liv hele tiden og er jo takknemlig for det.. forrige svangerskap kjente jeg også liv hele tiden men mye mindre enn denne gangen.. da viste det seg at morkaken hadde sviktet ett eller annet sted på veien.. jeg syns du skal ringe, men ikke blir redd av det jeg sier for jeg er bare meg og har bare egne erfaringer å vise til. Ikke vær redd for å ringe - selv om du har ringt før så tar de deg på alvor og jeg trur ikke de teller antall telefoner heller... og trekker det ned på seriøsiteten din, bekymringer skal man ikke kimse av (hva nå enn kimse er da)
oktoberjente :-) Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Hei! I helga gikk jeg også og var bekymra.. syntes jeg kjente noe som rørte seg innimellom, men det var liksom så mye roligere enn hva det har vært før.. Ringte jordmora mi på mandag og fikk komme til henne med en gang. Vi hørte begge fin hjertelyd da hun sjekket det, men sendte meg likevel inn til sykehuset for å få tatt en registrering. Der fikk jeg snakke med både jordmor og lege. Alt var helt fint!! Men utrolig betryggende å få tatt en sjekk! Etter jeg kom hjem, var det full action i magen.. Jordmora sa at babyen kan merke at jeg er bekymret også, dess mer jeg tenkte på det, dess mindre kjente jeg:) Alle jeg møtte var så hyggelige, og sa at det var helt riktig av meg å kontakte dem, og at jeg gjerne måtte gjøre det igjen hvis jeg merket noen forandring. Synes du kan ta en tlf. til jordmor el føden, du får det så mye bedre med deg selv etterpå!! Alt er helt sikkert bra hos deg også! Klem
tinef84*høygravid* Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2007 jeg synes det er skikkelig ekkelt og ringe jeg.. føler at jeg ringer for kanskje ingenting.. har jo vært på føden noen ganger før i svangerskapet..
Surfinia Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Jeg var også til ekstra sjekk på føden i slutten av uke 29. Kjente lite bevegelser, faktisk nesten ingenting, et par dager. Hadde ordinær kontrolltime hos jordmor. Hun hørte en helt fin hjertelyd, men hun ringte likevel føden og jeg fikk komme til sjekk. Ble tatt både CTG og ultralyd og alt var bra. Men jeg fikk bare positive tilbakemeldinger fra jordmor på helsestasjonen og fra de på føden, og måtte bare ta kontakt om jeg ble bekymret igjen. Bra ta en telefon om du fortsatt er bekymret du. Det hadde jeg gjort. Etter kontrollen på føden har det vært veldig varierende fra dag til dag om jeg kjenner mye og kraftige bevegelser/spark, men nå som de har sjekket klarer jeg å la være å bli så bekymret de dagene Bitteliten har en rolig dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå