monicamm Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Hvordan merker man forskjellen? Er førstegangs, og har hatt menssmerter som har økt i intensitet i 7 timer nå.. gjør mer og mer vondt.. Hjelp, noen?
Osemor Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er også førstegangs, men jeg tror nok jeg ville ringt føden og forklart de hvordan smertene var og hørt hva de hadde å si=) Lykke til=)
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2007 Gruer meg til å ringe, vil liksom vente så lenge som mulig! Har lest litt nå, og alt tyder på at det er rier jeg har.. Ca 8min mellom hver, og de blir værre og værre! Skal prøve å ta meg en tur i dusjen nå, kanskje det lindrer litt.. Søren, har bynnt å dryppe fra puppene også nå..
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hvor lenge varer hvert tak da? Hvor kjennes det best? Har slimproppen gått? Vannet? Er det 8 min mellom den ene starter til den andre starter, eller fra den ene slutter til den andre starter?
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2007 Bynnte i 7 tia i kveld, har blitt verre og verre, men fortsatt ikke så vondt som jeg forventer at rier skal være. Varierer med alt fra 4 til 8 min mellom hver ri nå, og hver ri varer i ca 30 sec.. Er i korsryggen og hoftene smertene er verst..
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2007 Vannet har ikke gått.. slimproppen vet jeg ikke hvordan skal være??
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Må du anstrenge deg når takene kommer? eller går det greit? Blir smertene bedre om du bytter sitte/stå stilling?
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Har det kommet noe slim ut....gjennomsiktig slim med litt blod i kanskje?
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2007 Kroppen spenner seg hver gang det kommer et tak, må helt klart annstrenge meg.. Har hatt en del utflod i det siste, så jeg vet ikke om slimproppen har gått.. men slim har kommet..uten blod..
Osemor Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 jeg synes fortsatt du skal ringe føden altså, du trenger ikke grue deg for det=)
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Høres veldig ut som du er i fødsel. Ta deg en tlf til føden..ikke noe å grue seg for...de vil stille ca de samme spm som jeg har gjort nå og si hva du skal foreta deg. Har du lang vei å reise da?
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2007 Har hørt atriene skal vare i ca 1 til ett og et halvt min for at fødselen er i gang? Mine er intense, men korte i varighet. Ikke lang vei, ca 15 min tenker jeg.. Gruer meg så fælt til den undersøkelsen, at jeg vil være helt sikker på at det er i gang når jeg møter opp..... *pysette*
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 De skal jo helst vare litt lenger enn 30 sek. men du kan likevel være i fødsel...de kan være korte men intense. Det skader uansett ikke å ringe inn, trenger ikke reise inn enda. Når du blir undersøkt, vil de koble til ctg på magen din som måler riene dine for å se hvor ofte de kommer og hvor sterke de er. Den vaginale undersøkelsen er fort gjort...de skal bare kjenne om du har åpning. Når er termin din da?
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 25. juli 2007 Terminen er 3 august, så det er jo fortsatt en stund til.. Takk for gode råd foresten Tar meg en tur i dusjen nå..
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #15 Skrevet 25. juli 2007 Ikke unormalt å føde nå da. Ta deg en dusj du...og kom gjerne tilbake og fortell hvordan du har det og hva som skjer.
monicamm Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 25. juli 2007 Tilbake fra dusjen.. Det lindret virkelig godt! Slimproppen har gått, så det nå.. Riene er fortsatt som de var i stad..
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 25. juli 2007 #17 Skrevet 25. juli 2007 Oj, spennendes da. Rier kan jo bruke litt tid på å ta seg skikkelig opp...men høres absolutt ut som du er i fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå